در آستانه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

۱۰راهکار توسعه نشر در ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح روند گرانی کاغذ و تأثیر آن بر میزان خرید کتاب در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی گفت: وزارت ارشاد بالغ بر 2000 میلیارد تومان نیز یارانه برای کتاب تخصیص داده تا علاقمندان بتوانند به راحتی کتاب های مورد نظرشان را در نمایشگاه کتاب خریداری کنند.
کد خبر: ۵۶۰۹۱۷
2000 میلیارد تومان یارانه کتاب تخصیص دادیم

سید محمد حسینی در سفر یک روزه خود به استان البرز به منظور حضور در مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت مقام حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با مهر به تشریح علل گرانی کاغذ پرداخت و گفت: گرانی کاغذ امری طبیعی است چرا که ما تنها 20 درصد تولید داخلی کاغذ داریم و مابقی از طریق واردات در کشور تأمین می شود.

وی افزود: البته افزایش قیمت ارز در ماه های اخیر نیز بر روی افزایش قیمت کاغذ که کالایی وارداتی است؛ تأثیر گذار بوده است.

حسینی ادامه داد: در شرایط فعلی که قیمت اغلب کالاها بالا رفته است، افزایش قیمت کتاب هم امری طبیعی به نظر می رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این را هم عنوان کرد که با این وجود باید قیمت تمام شده یک کتاب تحلیل شده تا مشخص شود چه میزان افزایش قیمت ارز روی قیمت تمام شده نشر داخلی تأثیر گذار است و آیا به واقع قیمت تمام شده کتاب های عرضه شده در بازار واقعی است.

گرانی کاغذ نشر کتاب را متوقف نکرد

سید محمد حسینی با آمار مقایسه ای از میزان نشر در کشور نسبت به مدت مشابه اظهار کرد:  در سال 90 اگر 69 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده، در سال 91 این میزان با کاهش تعداد 5000 عنوان به 64 هزار عنوان رسیده و باید گفت افزایش قیمت کاغذ نشر را در کشور متوقف نکرده است.

  استقبال از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب خوب بوده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنابراین اظهاراتی نظیر اینکه افزایش قیمت کاغذ میزان خرید کتاب را کاهش داده  است، چیزی جز سیاه نمایی نیست.

محمد حسینی ادامه داد: از روز آغاز بکار بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب نیز شاهد حضور اقشار مختلف از سراسر کشور برای تهیه کتاب هستیم.

2000 میلیارد یارانه کتاب تخصیص دادیم

وی افزود: وزارت ارشاد بالغ بر 2000 میلیارد تومان نیز یارانه برای کتاب تخصیص داده تا علاقمندان بتوانند به راحتی کتاب های مورد نظرشان را در نمایشگاه کتاب خریداری کنند.

  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: با این وجود بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری باید تولید کاغذ در داخل کشور انجام شود تا مشکلات پیش رو رفع شود.

newsQrCode
برچسب ها: کتاب نشر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها