با مراقبت دائم می‌توانید پوستی عالی و بی‌‌نقص داشته باشید. پوست ما بسیار آسیب‌پذیر است و هنگامی که در معرض آفتاب یا آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد برای مقابله و کاهش صدمات احتمالی مقدار زیادی از آب خود را از دست می‌دهد.
کد خبر: ۵۶۰۰۲۳
نه‌تنها کثیفی و میکروب باعث خرابی پوست می‌شود بلکه میزان استرسی که فرد در محیط کار یا خانه با آن مواجه می‌شود هم روی شفافیت و سلامت پوست اثر می‌گذارد.

3 مرحله اصلی  مراقبت از پوست

نظافت ،لایه‌برداری و آب‌رسانی

برای انتخاب بهترین روش مراقبت از پوست باید بدانید چه نوع پوستی دارید. انواع پوست شامل پوست معمولی، خشک، ترکیبی و حساس است.

به انواع پوست و روش‌های مراقبت از آن اشاره ای داریم که می خوانیم :

مراقبت از پوست ‌های معمولی

اگر پوست معمولی دارید باید حداقل 2 بار در روز آن را با آب گرم بشویید. البته پوست معمولی پوستی است که کمترین مشکلات را دارد. می‌توانید در ساعات اولیه صبح کمی آب و گلاب به پوست خود بمالید، این محلول به تازگی و شادابی پوست کمک می‌کند. بعد از آن مقداری کرم روشن‌کننده به پوست خود بمالید. قبل از خواب هم صورت خود را با یک صابون ملایم بشویید و از پاک‌کننده‌ها و کرم‌های ملایم استفاده کنید. یک تکه پنبه را کمی مرطوب کنید و با ملایمت به روی پوست خود بمالید تا هرگونه آلودگی و کثیفی را از سطح آن پاک کند. حتی می‌توانید در طول روز از تونیک‌های ملایم برای باز شدن منافذ پوست و درخشش آن استفاده کنید.

مراقبت از پوست‌های خشک

پوست‌های خشک به دلیل آسیب‌پذیری زیاد در برخی زمان‌ها و پوسته پوسته شدن نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. فقط از کرم‌های ملایم برای پوست‌های خشک استفاده کنید چون این کرم‌ها چربی زیادی ندارند و اختلالی در تولید چربی طبیعی پوست بوجود نمی‌آورد.

با استفاده از لایه‌بردار ملایم پوسته‌های خشک را از روی پوست تمیز کرده و ظاهری سالم و شاداب به آن دهید.
همیشه هنگام کرم زدن پوست را به آرامی ماساژ دهید خصوصا اطراف چشم را.

مراقبت از پوست‌های چرب‌

پوست‌های چرب هم به مراقبت و توجه دائم نیاز دارند. استفاده از هر نوع کرم ممکن است باعث افزایش چربی پوست شود. باید حداقل روزی 2 تا 3 مرتبه پوست چرب را بشویید و بعد از هر بار شستن از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید که باعث افزایش چربی پوست نمی‌شود.

 از ماسک‌هایی استفاده کنید که باعث توازن صحیح تولید چربی پوست شود. همچنین لایه‌برداری پوست به‌وسیله ماسک‌های خانگی یا کیسه کشیدن (اسکراب)‌ ملایم پوست، به ‌صورت شما جلوه‌ای تازه می‌بخشد.

مراقبت از پوست‌های ترکیبی

پوست ترکیبی خصوصیات پوست‌های خشک و چرب را با هم دارد. به‌همین دلیل شما باید حتما از محصولاتی که برای پوست‌های ترکیبی تولید شده استفاده کنید این کار شما را از شر چربی‌های اضافی برخی قسمت‌های پوست و خشکی دائم قسمت‌های دیگر آن خلاص خواهد کرد.

چند نکته در مورد مراقبت عمومی پوست

مرطوب کردن پوست با بخار (بخور دادن)‌ یکی از بهترین راه‌های نظافت پوست صورت است. یک ظرف آب گرم درست کنید، سر خود را روی آن قرار دهید و یک حوله روی سر خود بکشید، به مدت 8 دقیقه در این حال بمانید، بعد از آن با یک حوله به نرمی سطح صورت را ماساژ دهید.

همیشه کرم‌های صورت را از پایین به بالا و به نرمی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. ماساژ شدید فقط باعث قرمزی پوست می‌شود.

مخلوط شیر و مقداری آب‌لیمو محلول مناسبی برای تمیز کردن پوست است.برای خشک کردن صورت، حوله را به نرمی روی پوست بکشید، هرگز بعد از شستن صورت حوله رابه شدت روی پوست نکشید.

ماسک‌های خانگی جانشین مناسب ماسک‌های کارخانه‌ای هستند که حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند، ثابت شده گاهی اوقات روش‌های طبیعی تاثیر بیشتری دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها