نمک دریایی یک شگفتی طبیعی است که فواید بسیاری دارد. این مادهٔ طبیعی اخیرا محبوبیت زیادی برای اضافه شدن به محصولات آرایشی پیدا کرده است چون برای حفظ سلامت پوست و مو مناسب تشخیص داده شده.
کد خبر: ۵۵۷۹۳۹

لایه‌بردار

 
نمک دریایی یکی از بهترین محصولات لایه‌بردار موجود است، نه تنها به خاطر طبیعی بودنش، بلکه به خاطر کارایی بهترش نسبت به سایر محصولات. نمک دریایی لبه‌های تیز و خشن ندارد و به اندازهٔ کافی نرم است که بتوانید در بیشتر نقاط بدنتان از آن استفاده کنید. 
نمک دریایی می‌تواند بتنهایی مورد استفاده قرار بگیرد، و در ترکیبات بسیاری از محصولات زیبایی نیز یافت می‌شود. ترکیب آن با مقدار کمی لوسیون یا روغن، لایه بردار بسیار خوبی برای از بین بردن سلول‌های مردهٔ سطح پوست خواهد بود. در نتیجهٔ استفاده از آن، پوستی نو، نرم، شاداب و بدون خشکی و زبری خواهید داشت. 
 
سم زدایی
 
نمک دریایی برای سم زدایی پوست از مواد مضر نیز عالی ست! مواد سمی و مضر را از سطح پوست برمی‌دارد و پوستی زیبا و نرم بر جای می‌گذارد. تنها لازم است مقداری نمک دریایی را با آب مخلوط کنید و لایهٔ ضخیمی از آن را روی پوستتان بمالید و صبر کنید تا چند دقیقه‌ای بر روی پوستتان بماند.
بعد از درمان سم زدایی، در پوستتان احساس خیلی بهتری خواهید داشت. نه تنها پوستتان نرم و شاداب خواهد بود، بلکه انگار دوباره متولد شده است.
 
دریا درمانی
 
دریادرمانی نوعی درمان با استفاده از آب دریاست. کمی نمک دریایی به آب داخل وان اضافه کنید و در آن دراز بکشید. نمک دریایی به شما آرامش می‌دهد و تمام استرس شما را از بین خواهد برد. اولین بار، استفاده از نمک دریایی در یونان رایج شد و گفته می‌شود که فواید روانی فراوانی هم دارد از جمله تسکین اضطراب و پریشانی. 
همچنین روش خوبی برای راحت خوابیدن در شب است. فقط کافی است قبل از خواب در وانی با آب و نمک دریایی غلیظ خود را بشویید تا مثل یک نوزاد به خواب بروید. 
 
پاک کردن منافذ پوستی
 
استفاده از نمک دریایی روش مناسبی برای پاک کردن منافذ پوست است چون حاوی کلسیم بالایی است که برای پاک کردن منافذ مسدود پوست بسیار مفید است. مخلوط غلیظی از آب، روغن یا لوسیون و نمک دریایی به صورتتان بمالید و بگذارید پنج دقیقه بماند تا از شر منافذ مسدود پوستتان راحت شوید. 
همچنین استفادهٔ منظم از آن در درمان و جلوگیری از آکنه هم موثر است. می‌توانید از این مخلوط برای درمان نقطه‌ای، روی آکنه‌ها و جوش‌ها و خشک کردنشان استفاده کنید. 
 
مزایای بهداشتی دیگر
 
نمک دریایی برای سایر بخش‌های بدن هم مزایایی دارد که در زیر آن‌ها را متذکر می‌شویم: 
شستشوی دهان
تمیز کردن دندان
کاهش پف صورت
درمان نیش زنبور و گاز حشرات
 
>> سرخاب سفیداب
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
جالب بود ممنون
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
۰
۰
ممنونم
خیلی جالب بودن و واقعا تاثیرگذار
بیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
۰
۰
لطفا بگید كه این نمك رو باید از كجا بخریم از داروگیاهی ها ؟ دارن همچین نمكی ؟
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
اره دارن منم خریدم
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
۰
۰
خیلی خوب بود ممنون

نیازمندی ها