دو مرد که به طور جداگانه با نفوذ به رایانه‌های دو زن، از آنها سرقت و اخاذی کرده و تحت تعقیب پلیس فتا ی استان خراسان رضوی بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۵۸۶۳
دستگیری 2 سارق اینترنتی در مشهد

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: چند روز پیش زنی با حضور در مرکز پلیس فتا علیه مردی به اتهام اخاذی شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، مردی در تماس تلفنی با وی و ارسال مطالب غیراخلاقی به پست الکترونیکی‌اش، ادعا می‌کرده مشخصات و تصاویر خصوصی وی و خانواده‌اش را در اختیار دارد و اگر پول درخواستی او تهیه و پرداخت نشود، این اطلاعات و تصاویر را در اینترنت پخش می‌کند.

عرفانی افزود: در مرحله بعدی مشخص شد، مرد مزاحم در ادامه تهدیدهایش، تعدادی از تصاویر خصوصی شاکی را برایش فرستاده که دختر جوان با بررسی رایانه خود متوجه شد اطلاعات و تصاویرش به طرز ماهرانه‌ای هک و سرقت شده است.

اخاذی میلیونی از شاکی

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: در ادامه تحقیقات، ماموران اطلاع یافتند مرد مزاحم با تهدیدهایش تاکنون از شاکی سه میلیون تومان اخاذی کرده است و از او خواسته این بار ده‌ها میلیون تومان به حسابش واریز کند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران فتا با تحقیقات گسترده، سرانجام دو روز پیش مشخصات مرد اخاذ را به دست آورده و خانه‌اش را شناسایی و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی، در مواجهه حضوری با شاکی اعتراف کرده از او چند میلیون تومان اخاذی کرده است.

اعتراف متهم به سرقت اطلاعات و تصاویر شاکی

عرفانی یاد آور شد: در تحقیق از متهم معلوم شد او از طریق چت با افراد مختلف ارتباط دوستی برقرار می‌کرده تا این‌که وقتی متوجه روشن بودن وب‌کم زن شاکی شده، قصد داشته با او نیز ارتباط دوستی برقرار کند که برای لحظه‌ای شاکی از مقابل رایانه شخصی‌اش بلند و از اتاق خارج شده که در این فرصت متهم با هک کردن سیستم وی، اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی‌اش را سرقت و بعد با تهدید، سه میلیون تومان از وی اخاذی می‌کند.

دستگیری یک سارق اینترنتی

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستگیری متصدی یک کافی‌نت به اتهام سرقت پول یکی از مشتریان آنجا گفت: چند روز پیش زنی با حضور در پلیس فتا و ارائه شکایتی اعلام کرد، بی‌آن‌که رمز و اطلاعات کارت اعتباری بانکی خود را در اختیار فردی قرار دهد، پول از حسابش خارج و به حساب افراد مختلف واریز و سپس برداشت می‌شود.

عرفانی افزود: با شروع تحقیقات ماموران اطلاع یافتند پول‌های شاکی از طریق رایانه یک کافی‌نت، به طور اینترنتی به چند حساب منتقل و سپس برداشت می‌شود.

در ادامه ماموران فتا هویت سارق را شناسایی و او را که متصدی یک کافی‌نت در مشهد بود، دستگیر کردند.

متهم، پول‌های شاکی را دزدیده بود

وی یادآور شد: با انتقال متهم به پلیس فتا، در تحقیق از وی معلوم شد چند هفته پیش که شاکی برای خریدهای اینترنتی به کافی‌نت محل کار متهم رفته، در استفاده از رایانه با مشکل مواجه شده و از وی کمک گرفته و او نیز به بهانه کمک کردن به شاکی، اطلاعات هویتی و مشخصات اینترنتی او را به خاطر سپرده و با نفوذ به حساب مالی شاکی، 600 هزار تومان وی را به حساب‌های دیگر منتقل و برداشت می‌کند و قصد داشته بقیه موجودی حساب بانکی شاکی را اینترنتی سرقت کند که دستگیر شده است.

مجرمان اینترنتی در کمین‌اند، مراقب باشید

عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با هشدار به شهروندان، از آنها خواست در صورت استفاده از وب‌کم، حتما نرم‌افزارهایی را در آن نصب کنند تا در فرصتی که از رایانه استفاده نمی‌کنند، به طور خودکار رایانه‌شان خاموش شود تا افراد سودجو در فضای مجازی نتوانند اطلاعات شخصی و تصاویرشان را سرقت کنند. همچنین اگر قصد نقل و انتقالات بانکی را به طور اینترنتی دارید، خودتان این کار را انجام دهید و کارت اعتباری بانکی و رمز آن را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید.

بنابر این گزارش، هر دو متهم با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها