محققان علوم پزشکی اعلام کردند افراد 65 ساله و بالاتر که میزان مصرف ماهی در آنان بالا و حداقل دو بار در هفته است به طور متوسط دو سال بیشتر از همسالان خود عمر میکنند.
کد خبر: ۵۵۱۸۵۷

 

کسانی که میزان اسید چرب «امگا 3» در بدنشان بالاست به طور کلی به میزان  27 درصد کمتر از دیگران در خطر مرگ قرار دارند و میزان خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی در آنان، 35 درصد کمتر از کسانی است که «امگا 3» بدنشان کم است. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می گویند با بررسی شانزده ساله بر روی دو هزار و 700 آمریکایی شصت و پنج ساله و بالاتر به این نتایج دست یافته‌اند.

محققان می گویند مصرف برخی انواع ماهی همچون قزل آلا، ماهی تن، ماهی پهن، ساردین،‌ شاه ماهی و ماهی خالدار، خطر مرگ را به کمترین میزان ممکن کاهش میدهد. «دوکوزاهگزا انوئیک اسید» موجود در ماهی به طور جدی در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های کرونر قلبی تاثیر دارد. همچنین ماده «ایکوزا پنتاانوئیک اسید» موجود در ماهی، به کمتر شدن خطر مرگ ناشی از بیماری های غیر قلبی کمک میکند و نیز ماده «دوکوزا ساپنتانوئیک» اسید به کمتر شدن خطر مرگ ناشی از سکته مغزی منجر میشود.

استادیار بخش همه‌گیرشناسی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد میگوید: یافته‌های ما نشان میدهد مصرف روغن ماهی به کاهش بیماریهای قلبی عروقی کمک میکند و در نهایت به افزایش طول عمر اشخاص می‌انجامد.

>> جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها