اعضای باند زورگیران خشن که کلکسیونی از جرایم را در پرونده خود داشتند پس از دستگیری راز سرقتهای خود را فاش کردند.
کد خبر: ۵۳۷۱۹۷
زورگیری از مسافران با خودروهای سرقتی

در پی وقوع سرقت های مشابه زورگیری از تعدادی از مسافران در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران ، هماهنگی های لازم میان پلیس آگاهی تهران بزرگ و سرکلانتری های پنجم ، دوم و نهم پلیس پیگشیری ، برای شناسایی و دستگیری سارقان زورگیر انجام شد .

بررسی های اولیه نشان داد که این گروه از سارقان طعمه های خود را از میادین اصلی و بزرگ شهر تهران از قبیل میدان آزادی ، پونک ، صعنت و همچنین سایر مراکز و خیابان های پر تردد انتخاب کرده و در پوشش مسافرکش آنها را سوار بر خودرو می کنند. دزدان سپس در داخل اتوبان ها و یا نقاط خلوت شهر ، با تهدید قمه و چاقو و ... اقدام به زورگیری از طعمه های خود می کردند .

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان تجسس کلانتری 153 شهرک ولیعصر موفق به شناسایی یکی از سارقان به نام "سعید . ح" در شهرک ولی عصر شدند . بر اساس اطلاعات به دست آمده ، "سعید" به همراه دو تن از دوستان خود و در پوشش مسافرکشی اقدام به زورگیری از شهروندان در مناطق غرب تهران می کردند .

کارآگاهان تجسس کلانتری 153 با شناسایی مخفیگاه سعید ، ظهر روز سوم بهمن، وی را در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری منتقل کردند . متهم پس از انتقال به کلانتری ، در همان اظهارات اولیه به زورگیری از مسافران اعتراف و دو همدست خود به اسامی "محمد . الف" و "سعید . د" را نیز معرفی کرد .

"سعید . ح" در اعترافات اولیه خود به کارآگاهان گفت : به همراه دو نفر از دوستانم به اسامی محمد و سعید ، با یک دستگاه خودرو پراید نوک مدادی سرقتی به میدان آزادی رفته و یک نفر را تحت عنوان مسافر و به مقصد میدان پونک ،  سوار ماشین کردیم . نزدیکی پل جناح ، سعید از ماشین پیاده شد و به سرعت در صندلی عقب ماشین نشست و با تهدید چاقو و به همراه محمد ، مسافر را مجبور کردند تا تمامی وجوه نقد و همچنین عابر بانک های خود را به آنها بدهد . پس از گرفتن رمز عابر بانک ها و اطمینان از صحیح بودن رمز کارت ها ، مسافر را با دست های بسته و در جاده قم از ماشین پیاده کرده و در چندین نوبت توانستیم تا مبلغ 900 هزار تومان از حساب های وی برداشت کنیم .

با توجه به اعترافات به دست آمده از "سعید . ح" ، کارآگاهان تجسس کلانتری با شناسایی مخفیگاه "سعید . د" در منطقه تهرانسر ـ شهرک استقلال و "محمد . الف" در پاسگاه نعمت آباد ـ شهرک احمدیه ، در دو عملیات جداگانه اقدام به دستگیری هر دو متهم کردند . با دستگیری متهمان ، آنها در اعترافات اولیه خود علاوه بر اعتراف به زورگیری از مسافران ، عنوان داشتند که زورگیری های خود را با استفاده از خودروهای سرقتی انجام داده و در همین زمینه به 9 فقره زورگیری خودرو اعتراف کردند .

با دستگیری متهمان و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم مبارزه با سرقت های به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که از سوی متهمان مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته بودند .

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم ، بلافاصله متهمان را مورد شناسایی قرار داد و در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که به مدت یک شبانه روز از سوی آنها ربوده شده و سارقان طی این مدت وی را با دست و پای بسته شده ، در صندوق عقب یک دستگاه خودرو پراید محبوس کرده بودند .

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شامگاه 27 دی ماه امسال در میدان آزادی و به مقصد ایران خودرو سوار یک دستگاه پراید با سه نفر سرنشین شده بودم که در بین مسیر و نرسیده به اکباتان ، از سوی سرنشینان پراید با تهدید چاقو مواجه شدم که پس از زدن چاقو به پایم، دست و پای مرا بسته و مورد ضرب و شتم قرار دادند . سپس کارت های عابر بانک ، پول نقد و گوشی تلفن همراهم را گرفته و در تماس با اعضای خانواده ام از آنها مطالبه وجه نقد کردند. آنها تهدید کردند که در صورت عدم پرداخت پول ، مرا خواهند کشت . سارقان تا صبح روز پنج شنبه ، مرا در صندوق عقب ماشین خود نگه داشتند و سرانجام پس از واریز شدن پول از سوی خواهرم ، مرا در محله قلعه نو از صندوق عقب بیرون آورده و در بیایان رها کردند .
خواهر مالباخته پس از حضور در اداره پنجم و در اظهارات خود با اشاره به این موضوع که پس از تماس مالباختگان ، بدون اطلاع پلیس از موضوع ربوده شدن برادرش اقدام به پرداخت پول کرده ، گفت : فرد ناشناسی از تلفن برادرم با شماره تلفن همراه من تماس گرفت و مدعی شد که برادرم در اختیار آنها قرار دارد و در صورتیکه مبلغ مورد درخواستشان را به حساب عابر بانک برادرم واریز نکنم ، آنها برادرم را خواهند کشت . من نیز که بسیار ترسیده بودم ، بدون آنکه موضوع را به پلیس اطلاع دهم بلافاصله مبلغ مورد درخواست آنها را به حساب عابر بانک بردارم پرداخت کرده و فردای آنروز ، پس از آزادی برادرم به کلانتری 154 چیتگر مراجعه و طرح شکایت کردیم .

سایر مالباختگان نیز در اظهارات خود عنوان داشتند که از سوی متهمان مورد سرقت خودرو و یا زورگیری قرار گرفته اند . یکی از مالباختگان که خودرو پراید وی از سوی متهمان مورد زورگیری قرار گرفته بود ، پس از شناسایی سارقان گفت : شامگاه هفتم بهمن مقابل متروی شهید نواب ، سه نفر جوان به عنوان مسافر دربست و به مقصد پاسگاه نعمت آباد سوار ماشین شدند که در بین راه ، سرنشین صندلی عقب چاقویی را روی گردنم گذاشت و مرا مجبور کرد تا از ماشین پیاده شوم و همزمان با وی ، همدستش اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراه و پول هایم کرد " . مالباخته دیگری نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : از میدان‌ آزادی و به مقصد ایستگاه مترو صادقیه سوار یک دستگاه پراید مشکی شدم که توسط سه سرنشین خودرو مورد زورگیری و سرقت وجوه نقد همراهم قرار گرفتم و پس از سرقت پول، گوشی تلفن همراه ، مرا در اتوبان از ماشین پیاده کرده و به سرعت از محل متواری شدند . دیگر مالباختگان نیز با شناسایی متهمان در اظهارات مشابه عنوان داشتند که متهمان در پوشش مسافرکش اقدام به زورگیری از آنها کرده اند .

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به دستگیری متهمان و شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعتراف صریح متهمان به زورگیری و تهدید با سلاح سرد و احتمال افزایش تعداد جرایم و سایر مالباختگان احتمالی ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام مالباختگان و شکات پرونده که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. همچنین از تمام شهروندان که از دیگر اقدامات متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس 51055504 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
majid
-
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
۰
۰
زور گیری خیلی زیاد شده باید گردنشون زد!
ر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
آفرین به ناجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!فردا ش اینا رو چند صد متر بالاتر دستگیر میكنند!!!!!!!!!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها