جعفری دولت‌آبادی: اخلال‌گران بازار سکه به گروهی خاص وابسته‌اند و پرونده آنها به مرحله صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه رسیده است

ارسال پرونده اخلالگران بازار ارز و سکه به دادگاه انقلاب

دادستان عمومی و انقلاب تهران از اعلام جرم علیه علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۶۷۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی پس از پایان چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ اقتصادی در جمع خبرنگاران با اشاره به نطق چندی پیش علی مطهری در مجلس گفت: دادستانی، بخشی از نطق وی را مجرمانه تشخیص داد و اعلام جرم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که علیه چه بخش از سخنان مطهری اعلام جرم شده است، گفت: ‌آن بخش از سخنانش که در آن از عناوینی همچون کاباره استفاده شده بود.

مطهری طی نطقی با ادعای این که تحریک جنسی در جامعه آزاد شده است، گفته بود: وضعیت پوشش فعلی موجب ایجاد عقده‌های روانی در جامعه شده و لذا احمدی‌نژاد باید به فکر تاسیس کاباره و کلوپ‌های شبانه باشد.

جعفری دولت‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال پرونده اخلال‌گران بازار ارز و سکه به دادگاه انقلاب و همچنین بازگشت پرونده مداحان از دادگاه به دادسرا خبر داد.

وی افزود: از همان ابتدا ضابطان قضایی ما و همچنین مجتمع قضایی امور اقتصادی مسئولیت پیگیری پرونده التهاب در بازار سکه و ارز را به عهده گرفتند.

دادستان تهران افزود: خوشبختانه چند متهم دستگیر شده و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد که این پرونده به مرحله صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه انقلاب رسید.

دولت‌آبادی در توضیح بیشتر درباره شگرد متهمان و جزئیات بیشتر این پرونده گفت: این افراد با خرید روزانه تعداد بالایی سکه و ارز به ایجاد التهاب در بازار اقدام می‌کردند.

وی افزود: این افراد به گروهی خاص وابسته هستند.

جعفری دولت‌آبادی درباره دستگیری «م.ز» معروف به مه‌آفرید2 نیز گفت: این فرد بیش از یک ماه است که دستگیر شده اما از آنجا که هنوز تحقیقات درباره پرونده وی ادامه دارد از گفتن اتهامش معذور هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره سرنوشت برگزاری دادگاه دو مداح تهرانی نیز گفت: دادگاه این افراد تشکیل شد، اما قاضی پرونده به بخشی از کیفرخواست نقص گرفته و به این ترتیب پرونده به دادسرا بازگشت تا تحقیقات تکمیل شود.

جعفری دولت‌آبادی درباره شکایت دولت از علی مطهری و محمدباقر قالیباف نیز گفت: در رابطه با این دو پرونده حضور ذهن ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها