وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت : آنچه تاکنون در مورد تعلیق غنی سازی اورانیوم انجام دادیم ، صرفا به خاطر اعتمادسازی بین المللی بوده است.
کد خبر: ۴۴۰۶۴

به گزارش ایسنا ، کمال خرازی افزود: مسلما ما بر حق خود برای استفاده از انرژی هسته ای در مسائل صلح آمیز تاکید می کنیم و از آن نخواهیم گذشت . خرازی تاکید کرد: مذاکرات در مورد فعالیت هسته ای ایران با اروپا را اواسط ماه جولای انجام خواهیم داد. وی در مورد دادگاه صدام نیز اظهار کرد: جلسه ای به که نام دادگاه برگزار شد، دادگاه نبود بلکه صرفا مقدمه ای برای تفهیم اتهام به صدام بود. وی گفت : در مراحل بعدی دادگاه ها که براساس قوانین بین المللی در آن صدام محاکمه خواهد شد اعلام شده است که جنگ ایران و عراق نیز داخل آن گنجانده خواهد شد.

تعهدات هسته ای را در صورت
اقدام نظامی علیه ایران کاملا کنار می گذاریم

همچنین وزیر دفاع در این مورد تصریح کرد: اگر اقدام نظامی علیه ایران صورت گیرد به این مفهوم است که آژانس تا به حال به عنوان مسوول جمع آوری اطلاعات برای اقدام کننده حمله نظامی علیه ایران عمل می کرده و طبیعی است که باید بعد از چنین حادثه ای تعهدات هسته ای را به شکل کامل کنار گذاشت . امیر دریابان علی شمخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدیدات نظامی اسرائیل گفت : اسرائیل ید طولایی در دروغگویی و اتهام زنی دارد و بیش از رژیم صهیونیستی ، امریکاست که ایران را متهم می کند؛ اما باید گفت که امریکایی ها ضعف ساختار اطلاعاتی دارند. امریکا کشوری است که 11سپتامبر را از لحاظ اطلاعاتی نتوانست تشخیص دهد و نتوانست از اقدامات خلاف نظامیان خود در زندان ابوغریب مطلع شود. امریکا عراق را به داشتن سلاح کشتار جمعی متهم کرد و پس از اشغال عراق نتوانست این ادعا را اثبات کند. امریکا کشوری است که عراق را به ارتباط با القاعده متهم کرد اما نتوانست مدارکی برای اثبات آن ارائه کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها