مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:

طرح کارت اشتغال در راه است

کارت الکترونیک اشتغال که کارت اعتباری برای مهارت آموزی و اشتغال است در دستور کار شورای عالی اشتغال قرار دارد و برای کسانی که کارجو هستند، ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۰۷۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، آقای مسلم خانی مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که با رادیو اقتصاد گفتگو می کرد ، با بیان این مطلب، گفت : با اجرای این طرح بانک اطلاعاتی کامل از بازار کار و طرف های عرضه و تقاضا نیروی انسانی در سراسر کشور ایجاد می شود و مشخصات همه کارجویان و نوع مهارت و توانمندی آنها جمع‌ آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 35 درصد کارجویان به آموزش فنی و حرفه ای مراجعه می کنند، گفت: با اجرای طرح کارت الکترونیک اشتغال اطلاعات همه کارجویان در اختیار متولیان بازار کار قرار می گیرد.

آقای خانی گفت: این کارت سه ویژگی دارد 1) اعتبارات مورد نظر برای آموزش های فنی و حرفه ای در آن شارژ می شود که هزینه های آموزش را تأمین خواهد کرد و متناسب با سطح تحصیلات کارجویان ، متفاوت است 2) میدان جستجوی کار را از حالت محلی و منطقه ای به کشوری تبدیل می کنند و ممکن است کار مورد نیاز یک فرد کار جو در استان دیگری فراهم شود برای مثال در تهران با انبوهی از تخصص ها هم مواجه هستیم که در استان بوشهر به آن نیاز است 3) به ایجاد آمایش مدیریت نیروی کار کمک می کند.

مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از همه کسانی که به حوزه بازار کار علاقه مند هستند و به ویژه افراد جویای کار خواست ، برای گذراندن دوره های آموزشی تخصصی کارافرینی مراجعه کنند.

آقای خانی در مصاحبه با  رادیو اقتصاد پیش از این هم در باره دوره های رایگان آموزش مهارت های کسب و کار اعلام کرده است: اطلاعات کامل مربوط به این دوره ها و سرفصل های آموزشی ، ساعات آموزشی و موسسات برگزار کننده این دوره ها در سایت های www.irimlsa.ir وwww.karafarini.gov.ir در دسترس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها