35 درصد هزینه‌های ناشی از این طرح توسط زوجین و 65 درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شود

50 ساعت آموزش، پیش‌نیاز آغاز زندگی مشترک

عضو شورای شهر تهران از طرح الزام گذراندن 50 ساعت دوره آموزشی مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج خبر داد که در صورت تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی ، ثبت ازدواج بدون اخذ و ارائه گواهی مشترک گذراندن دوره‌های مهارت زندگی قانونی نخواهد بود. بر اساس تبصره‌های این ماده واحده، ثبت ازدواج بدون اخذ و ارائه گواهی مشترک دوره‌های مهارت زندگی قانونی نخواهد بود و 35 درصد هزینه‌های ناشی از این طرح توسط زوجین و 65 درصد آن توسط دولت و وزارت ورزش و جوانان تامین خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۹۴۰۷

به گفته معصومه آباد، متاسفانه طی دهه اخیر آمارها و علل طلاق و ازهم‌گسستگی خانواده‌ها نمایانگر ناکارآمدی قوانین و بسته‌های آموزشی قبل از ازدواج است و در حال حاضر تنها آموزش‌های ضروری که به داوطلبان قبل از ازدواج ارائه می‌شود هر چند کاملا ضروری و قابل تقدیر است، اما بحث سلامت جسمی و ناسازگاری‌های خونی و بیماری‌های ژنتیکی و مقاربتی است، در صورتی که نباید مساله سلامت روانی و فاکتورهای فردی، اجتماعی و شخصیتی یک فرد واجد شرایط ازدواج را کم‌اهمیت‌تر از بحث سلامت جسمی دانست.

آباد تصریح کرد: در این راستا در هفدهمین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در ارومیه برگزار شد، بحث آموزش مهارت‌های زندگی مشترک زوجین قبل از ازدواج با عنوان یک طرح پیشنهادی به شورای عالی استان‌ها مطرح و به تصویب رسید.

بر اساس قانون ، شورای عالی استان ها می تواند پس از تصویب این پیشنهاد آن را برای تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: هدف از این طرح آموزش مهارت‌های زندگی با زوجین قبل از ثبت ازدواج و الزام گذراندن این دوره‌ها با حضور استادان و سرفصل‌های آموزشی علمی و مورد تایید است وطبق مفاد این مصوبه گذراندن این دوره‌ها و کسب شرایط لازم برای ثبت ازدواج ضروری است و بدون اخذ و ارائه گواهی مشترک گذراندن دوره‌های مهارت، ثبت ازدواج غیرقانونی است.

وی افزود: بحث محتوای مهارت‌های زندگی که درحال حاضر به صورت کاملا سلیقه‌ای و نوعا غیرکارشناسی در سطح جامعه موجود است، نیاز به بازنگری دارد و از این رو تصمیم گرفته شد تا از بخش‌ها، ادارات، سازمان‌ها و سایر ارگان‌های نظام دعوت کنیم تا در این موضوع دخالت کنند و بویژه صدا و سیما که می‌داند نقش فرهنگ‌سازی و تبلیغی موثری ایفا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها