فکرش را بکنید کلی دانشمند و محقق در استرالیا دارند شبانه‌روزی تلاش می‌کنند گوسفندانی را پرورش دهند که کمتر آروغ می‌زنند. البته همه اینها برای نجات زمین است! چرا که آروغ گوسفندان حاوی گاز متان، یکی از گازهای گلخانه‌ای است که وقتی وارد اتمسفر کره زمین می‌شود، اجازه نمی‌دهد گرمای اضافی از جو کره زمین خارج شود؛ وضعیتی که به عقیده دانشمندان عواقب زیادی را برای حیات کره زمین به بار می‌آورد.
کد خبر: ۲۹۹۱۷۹

آروغ زدن احشام برای محیط زیست دردسر بزرگی است. ظرفیت گاز متان برای ایجاد وضعیت گلخانه‌ای در سطح کره زمین حدود 17 بار بیشتر از گاز دی‌اکسید کربن است. استرالیا هم با داشتن 80 میلیون گوسفند، یکی از اصلی‌ترین پرورش‌دهندگان گوسفند در جهان است. دانشمندان استرالیا گفته‌اند اگر موفق شوند میزان آروغ گوسفندان این کشور را کاهش دهند، کمک چشمگیری به مقابله با گرمایش زمین شده است.

در حال حاضر تحقیقات دانشمندان استرالیایی در این باره متوجه ارتباط ژنتیکی میان میزان آروغ تولید شده توسط نژادهای مختلف گوسفندان است. به نوشته بی‌بی‌سی دانشمندان امیدوارند با کشف این ارتباط، نژادی از گوسفندان را پرورش دهند که به‌طور طبیعی کمتر گاز متان تولید می‌کنند. تاکنون 200 گوسفند مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که از این تعداد نیمی از آنها از میزانی که میانگین آروغ گوسفند تلقی می‌شود، بیشتر آروغ زده‌اند. اما در مقابل، 50 درصد دیگر از گوسفندهای آزمایش شده گاز متان خیلی کمتری تولید کرده بودند. دلیل ساده و بدیهی برای این مقوله وجود دارد که برخی از این تفاوت‌ها را توضیح می‌دهد. گوسفندانی که بیشتر می‌خورند، آروغ بیشتری می‌زنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها