در حالیکه این روزها موضوع دوشغله ها در ورزش به سوژه داغ محافل ورزشی تبدیل شده خبر می رسد نزدیک به 85 درصد از مسئولان فدراسیون فوتبال را دو شغله ها تشکیل می دهند.
کد خبر: ۲۴۶۰۲۴

به گزارش مهر، در حالیکه سازمان بازرسی کل کشور با جدیت موضوع دو شغله ها در ورزش را پیگیری می کند و موج تازه استعفای مسئولان از فدراسیون های ورزشی آغاز شده از فدراسیون فوتبال خبر می رسد بخش عمده ای از مسئولان و روسای کمیته های اجرایی را دو شغله ها تشکیل می دهند که باید وضعیت ادامه همکاری آنها با فدراسیون فوتبال مشخص شود.

این در حالی است که ایوبی معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور روز شنبه را آخرین فرصت برای ارسال پرونده مدیران دو شغله به دادسرا عنوان کرده است و مسئولانی که تاکنون در این زمینه اقدام نکرده باشند به عنوان متخلف محسوب شده و حداقل به انفصال از مسئولیت های دولتی محکوم خواهند شد.

در همین حال هر چند بسیاری از مسئولان فدراسیون های ورزشی پیش از پایان مهلت قانونی سازمان بازرسی اقدام به کناره گیری از مسئولیت های خود کرده اند و یا خود را با شرایط قانونی تطبیق داده اند ولی هنوز نیمی از مسئولان ورزشی وضعیت خود را در فدراسیونها مشخص نکرده اند که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال بیشترین تعداد مدیران دو شغله را در اختیار دارد.

این در شرایطی است که با توجه به حساسیت های فوتبال و مخالفت صریح فیفا با مداخله دولت در امور داخلی فدراسیون فوتبال به نظر می رسد هرگونه فشاری برای کناره گیری مدیران دو شلغه از فدراسیون فوتبال می تواند فوتبال کشور را با چالش ها و موانع قانونی و حتی بین المللی روبرو کند.    

مخالفان اجرای قانون دو شغله ها معتقدند سازمان بازرسی برداشت درستی ازعنوان دو شغله ها در ورزش ندارد و از آنجا که فدراسیون فوتبال انجمن ورزشی است و نه یک موسسه عمومی، قانونا نمی توان مانع از ادامه فعالیت مدیران دو شغله حداقل در این فدراسیون شد.

از سوی دیگر لیست مدیران دوشغله فدراسیون فوتبال حاکی از آن است که بیش از 85 درصد مسئولان فدراسیون شامل مدیریت، روسا و اعضای کمیته های فدراسیون را دو شغله ها تشکیل می دهند. لیست دو شلغه های فدراسیون فوتبال به این شرح است :

1- علی کفاشیان - رئیس فدراسیون فوتبال- رئیس پیشین اعتبارات بانک مرکزی کل کشور(تحت پوشش صندوق بازنشستگی سازمان تربیت بدنی)

2- مهدی تاج - نایب رئیس فدراسیون فوتبال- فعال در سپاه پاسداران

3- عزیز محمدی - رئیس سازمان لیگ برتر - بازنشسته سپاه پاسداران

4- هادی آیت اللهی - عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیئت فوتبال استان فارس - تحت پوشش صندوق بازنشستگی سازمان تربیت بدنی

5- ناصر شفق - عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال - سردار سپاه پاسداران

6- عباس ترابیان - رئیس کمیته فوتسال - مدیر کل فروش نفت خاورمیانه

7- حسین شمس - سرمربی تیم ملی فوتسال - دبیر ورزش دبیرستان

8- حمید سلمانیان - عضو و معاون کمیته انضباطی- مدیر کل حوزه وزارتی وزارت راه و ترابری

9-مجتبی شریفی - رئیس کمیته انضباطی -   دیوان محاسبات - مشاور قضایی رئیس کل دیوان محاسبات کشور

10- جعفر رشادتی - عضو کمیته استیناف - قاضی دادگستری و رئیس مرکز پاسخگویی به مردم در قوه قضائیه

11- علی صالحی - رئیس کمیته استیناف- رئیس شعبه حقوقی دادگاه عمومی تهران

12- سید رضا افتخاری - عضو کمیته استیناف - معاون بنیاد مستضعفان

13- پور عرب - عضو کمیته استیناف - معاون جذب و گزینش قضات دادگستری

14- مجید شهیدی - عضو کمیته استیناف - رئیس اداری مالی دادگستری استان تهران

15-عباس روغنی - عضو کمیته انضباطی - معاون دادستان ورامین

16- امیر قطبی - عضو کمیته انضباطی - دادیار شعبه اول دادگاه عمومی و انقلاب تهران

اغلب داورانی که در فدراسیون فوتبال مشغول فعالیت می کنند نیز به عنوان دبیر در آمورش و پرورش و یا وزارتخانه های دیگر مشغول فعالیت هستند و به نوعی دوشغله محسوب می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها