عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

مجلس اجازه نمی دهد نتیجه برجام تحریم بیشتر ایران شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اقدام شورای حکام در صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران را کاری سیاسی بدور از اقدامات حقوقی و فنی دانست و گفت: این قطعنامه برای جلب رضایت آمریکایی ها صادر شد.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۷۸

سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین افزود:جمهوری اسلامی ایران سالهاست بصورت حقوقی با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری دارد وطی این مدت مورد مشکوکی گزارش داده نشده است لذا بنظر می رسد در شرایط کنونی قطعنامه اخیرامتیازی  برای آمریکایی است تا تحریم های تسلیحاتی ایران لغو نشود.
 
وی با بیان اینکه مجلس در واکنش به این اقدام راهبردی جدید را پیگیری خواهد کرد تا دولت را موظف به انتخاب مسیری جدید نماید گفت: طرح الزام دولت به تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت و نهایتاً به تصویب این کمیسیون رسید تا کشورهای غربی بدانند مسیری که تاکنون در مراوده با ایران انتخاب کردند باید تغییر پیدا کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران با پذیرش برجام از بسیاری از مباحث هسته ای کشور کوتاه آمد اما نباید اجازه دهیم  نتیجه این توافق ،تحریم های جدید علیه کشور باشد.
 
وی گفت:متاسفانه تحریم ها علیه کشور شدیدتر شده تا حدی که در مورد فروش نفت با چالش اساسی مواجه هستیم فلذا هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که این روند ادامه یابد.
 
نماینده ایلام با تاکید بر اینکه باید به سمت دیپلماسی نوین حرکت کنیم خاطرنشان کرد: راهبردهای اساسی کشور از سوی مقام معظم رهبری مشخص شده و وزارت امور خارجه باید در این مسیر حرکت کرده وخود را با مجلس شورای اسلامی همراه و هماهنگ نماید.
 
وی یادآور شد: هم اکنون شرایط به گونه ای است اگر تحریم های جدید علیه ایران اعمال شود ما با شرایط اساسی مواجه خواهیم شد.
 
فلاحی گفت:از آنجایی که دشمن به دنبال زمینگیر کردن جمهوری اسلامی ایران بوده و قصد دارد مقاومت فعال ما را منفعل کند لذا وزارت خارجه موظف است تا شرایط را به سمت دیپلماسی نوین سوق دهد و مجلس نیز در این زمینه ورود جدی خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
۰
۱
این دیگه کیه ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
۰
۰
الان مثلا آمریکا تحریمها رو شدید کنه ؛ مجلس میخواد چه غلطی بکنه ؟؟؟؟ قطعات خودرو تولید میکنبد ؟؟؟؟ داروهای خاص تولید میکنید ؟؟؟؟ قیمتها رو پایین میارید ؟؟؟؟ قیمت خونه ارزون میشه ؟؟؟؟ اختلاسها کم میشه ؟؟؟؟ حقوق مجلسی ها کم میشه ؟؟؟؟ شرایط آقازاده ها تو اروپا و آمریکا بد میشه ؟؟؟؟ واقعا ملت رو چی فرض کردید آخه ؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها