خلعتبری: آخرین مصدومیتم بعد از خانه‌نشینی طولانی بود

با ترس و لرز به لیگ برمی‌گردیم

یکی از بازیکنان سرشناس ادوار لیگ‌برتر فوتبال ایران محمدرضا خلعتبری است. فوتبالیستی که تجربه حضور در تیم‌های مختلف فوتبال کشورمان را در کارنامه‌اش می‌بیند و حالا دوباره به مشهد برگشته تا با تیم شهرخودرو کارش را ادامه بدهد.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۲۹

محمدرضا سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد اما بیشترین حضور او در ذوب‌آهن اصفهان رقم خورد و به طور کلی کارنامه پرباری دارد. با این بازیکن در خصوص بازگشت به لیگ گپی زدیم که می‌خوانید:

همه‌چیز مهیای ادامه بازی‌هاست. شما برای این بازگشت آماده‌اید؟

باید بگویم آمادگی ما نسبت به سایر باشگاه‌ها مساوی است. در شرایط فعلی، همه ما در یک روز و یک تاریخ فوتبال را کنار گذاشتیم، وارد قرنطینه شدیم، از یک جایی به بعد تمرینات گروهی را شروع کردیم و حالا به مرزی از آمادگی رسیده‌ایم، اما بدون‌شک این آمادگی قطعی نیست ولی شرایط بدی هم نداریم. همه منتظریم تا رقابت‌ها شروع شود و بتوانیم کار را دنبال کنیم. این شرایط برای ما سخت است.

بیشتر توضیح می‌دهی؟ به نظر می‌رسد منتقد ادامه لیگ هستی؟

به هر حال باید قبول کنیم که بعد از این همه مدت تعطیلی لیگ، بازگشت به مسابقات واقعا سخت است. حدود ۸۰ روز است بازی نکرده‌ایم و می‌بینید که با سنگین شدن تمرینات، شاهد افزایش تعداد مصدومیت‌ ها در تیم‌های مختلف هستیم. هم استقلال بازیکنان مصدوم داد و هم پرسپولیس که امیدوارم این روند خیلی زود متوقف شود. هرچند خود من هم دو مرتبه طی یکی، دو سال گذشته مصدومیتی شدید داشتم و این مصدومیت‌ها به خاطر آن بود که بعد از مدتی طولانی به بازی‌های سنگین برگشتم. حالا هم شک ندارم که این مصدومیت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

البته اهالی فوتبال بیشتر از آن که نگران مصدومیت‌ها باشند، نگران وضعیت موجود با شیوع موج‌دوم کرونا هستند. در این مورد چه نظری داری؟

متاسفانه باز هم می‌بینیم که کرونا دست از سرمان برنمی‌دارد و حالا وارد موج دوم شده‌ایم. هر روز آمار بیشتر می‌شود. یک روز می‌گویند ۱۵۰۰‌نفر در یک روز دچار این بیماری می‌شوند و روز دیگر می‌گویند ۲۰۰۰‌نفر، به تازگی هم اعلام شده بیش از ۲۲۰۰‌نفر مبتلا به کرونا فقط در یک روز بودند. این وضعیت همه ما را نگران می‌کند و قطعا با ترس و لرز به لیگ برمی‌گردیم و این برای فوتبال حرفه‌ای چندان خوب نیست.

اما به هر حال باید لیگ برگزار شود، در غیر این صورت، فوتبال ایران لطمه می‌خورد!

بله من هم اعتقاد دارم باید بازی‌ها را برگزار کنند ولی شکل برگزاری بازی و مراقبت از بازیکنان مقابل مصدومیت و ابتلا به ویروس کرونا هم اهمیت بالایی دارد. ما نمی‌توانیم همینطور بدون توجیه بهداشتی کار را شروع کنیم. الان همه می‌گویند اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، مشکلی پیش نمی‌آید اما با وجود همین پروتکل‌های بهداشتی هم وضعیت خیلی خوب نیست. از طرف دیگر ما این مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنیم اما آیا باشگاه‌های دیگر هم همین‌طور هستند؟ همچنین باید برای انجام بازی‌ها مدام در سفر باشیم. آیا این سفرها برای ما زیان‌آور نیست؟ هنوز نمی‌توانیم با خیال راحت ریکاوری کنیم چون به استخر و سونا نیاز داریم و می‌گویند استفاده از استخر و سونا هم در این شرایط خطرناک است و ریسک بالایی دارد. امیدوارم دوستانی که اصرار دارند بازی‌ها برگزار شود، توضیحی برای این تصمیم‌شان داشته باشند.

کاوه علی اسماعیلی - ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها