فیفا به زودی قضات پرونده شکایت مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال را تعیین خواهد کرد تا طی ماه‌های آینده رای این پرونده صادر شود.
کد خبر: ۱۲۶۹۴۲۱

به گزارش جام جم آنلاین ، ایسنا نوشت: شکایت مارک ویلموتس علیه فدراسیون فوتبال در فیفا و در خواست غرامت ۶ میلیون یورویی تبدیل به یک پرونده ملی برای ایران شده و تاکنون جلسات مختلفی در داخل فدراسیون، وزارت ورزش و سایر نهادها برگزار شده تا زیاده‌خواهی سرمربی بلژیکی به سرانجام نرسد و فوتبال ایران بیش از این متحمل ضرر و زیان نشود.

در مدت زمان اخیر، ابعاد جدیدی از این قرارداد افشا شده که برخی نگرانی‌ها را در جامعه ورزش به وجود آورده و گمان می‌رود سرمربی بلژیکی با استناد به یک بند حاشیه‌ساز و توسل به مسائلی مانند کلاه‌برداری از او، رای دادگاه را به نفع خود تغییر دهد.

در این بند ذکر شده هر کدام از طرفین قرارداد را فسخ کنند، فدراسیون فوتبال باید مبلغ ۳ ماه دستمزد را به عنوان غرامت پرداخت کند اما این پایان داستان نیست و در ادامه جمله «CERTAIN FEE  OR» به معنای یک مبلغ مشخص در قرارداد ذکر شده است که برخی کارشناسان بر این باور هستند که ویلموتس با استناد به این جمله می‌تواند غرامت ۶ میلیون یورویی را از فدراسیون بگیرد. در عوض مسئولان فدراسیون فوتبال قویا تاکید دارند که تمام شواهد علیه ویلموتس است و زیاده‌خواهی این مربی به سرانجام نمی‌رسد.

* زمان صدور رای پرونده ایران و ویلموتس

در همین حال، گمانه‌زنی‌ها درباره صدور رای اولیه این پرونده توسط فیفا افزایش یافته است و همه در انتظار صدور رای نهایی این پرونده هستند اما روند رسیدگی به این پرونده از صدور رای طی دو ماه آینده است.

در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا و دور کاری کارمندان در اقصی نقاط دنیا، فیفا هنوز قضات این پرونده را مشخص نکرده و طبق آخرین اطلاعیه، در صورتی که پنل این پرونده توسط فیفا تشکیل شود به اطلاع فدراسیون فوتبال خواهد رسید.

بعد از این اتفاق است که قضات به بررسی اسناد و مدارک و دفاعیات طرفین پرونده می‌نشینند و رای اولیه خود را صادر خواهند کرد. طبق برآورد مسئولان این پرونده، احتمالا فیفا طی دو ماه آینده نظر خود را نسبت به شکایت طرفین اعلام خواهد کرد.

* بررسی ادعای ویلموتس و دفاعیات فدراسیون فوتبال

بزرگ‌ترین ادعای ویلموتس دریافت غرامت ۶ میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال است و مربی بلژیکی مدعی شده که باید تمام پول تا پایان قراردادش به او پرداخت شود. او وجود بند «پرداخت سه ماه دستمزد یا یک مبلغ مشخص» را دستاویز ادعای خود کرده و مدعی است که قراردادش در ایران جعل شد و فدراسیون اقدام به کلاه‌برداری از او کرده است. 

در عوض فدراسیون فوتبال ایران مدعی است که سرمربی بلژیکی بعد از فسخ قرارداد، حقوق قبل و بعد خود را دریافت کرده و حتی روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است که این موضوع دلیل محکمی بر فسخ نشدن قرارداد او و تمایل برای ادامه همکاری است و در واقع بدون دلیل موجه، شغلش را ترک کرده است. از طرفی فدراسیون فوتبال مدعی است که طبق قرارداد، ویلموتس باید دستمزد سه ماه از قرارداد خود به اضافه مبالغی که از جیبش برای تیم ملی هزینه کرده را دریافت کند و بند «یک مبلغ مشخص» به معنای این نیست که ویلموتس می‌تواند هر مبلغی را درخواست کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها