شمار مبتلایان ویروس کرونا به زودی در مرز 9 میلیون نفر قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۹۳۶۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور اخبار کرونایی در سراسر جهان در چند خط است:

*تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به عدد 8 میلیون و 939 هزار و 651 نفر رسید و به نظر می رسد تعداد افرادی که به این ویروس آلوده شده اند به زودی به مرز 9 میلیون نفر برسد. آمار ابتلا در هند، روسیه، برزیل و البته آمریکا افزایش صعودی دارد.  

*تعداد 467 هزار و 145 نفر نیز در پی شدن گرفتن بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و پیش بینی ترسناک این است که تعداد قربانیان به 500 هزار نفر هم برسد.

*بیش از 4 میلیون و 753 هزار و 158 نفر نیز بهبودیافته اند.

*نتایج یک تحقیق نشان میدهد ساکنان آسیای جنوبی 20 درصد بیشتر از سفیدپوستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند.

*نتایج یک تحقیق در آمریکا نشان میدهد بر خلاف آمار رسمی اعلام شده، تعداد قربانیان ویروس کرونا در واقع بیش از 600 هزار نفر در سراسر جهان است و حتی ممکن است بیشتر هم باشد.

*98.9 درصد از کسانی که به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند در بدن خود با کمبود ویتامین D مواجه بوده اند. پیش از این فرضیه هایی مطرح بود مبنی بر اینکه ویتامین D و کمبود آن نقش قابل توجهی در افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا دارد.

*مقاوم شدن افراد بهبود یافته از کرونا در مقابل این ویروس فقط شش ماه طول می کشد، این اکتشاف جدید گروهی از پزشکان بریتانیایی است.

*بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس چهار کشوری هستند که در میان تمام ملت های درگیر کرونا بدترین عملکرد را در تقابل با این بیماری و کنترل آن داشته اند.

*تنها یک پنجم کودکان مبتلا به ویروس کرونا از خود علائم بیماری را نشان می دهند.

*کارشناسان بهداشت بریتانیایی در اظهارنظری عجیب مدعی شدند تبعیض نژادی یکی از دلایل شیوع بیشتر کرونا در میان جمعیت سیاه پوستان است.

*غول بزرگ داروسازی دنیا یعنی آسترازینکا مدعی است که واکسن کرونا فقط یک سال انسان را در برابر کرونا مصون می کند. این شرکت قرار است واکسن ادعایی دانشگاه آکسفورد را به مرحله تولید انبوه برساند.

*نرخ مرگ و میر کرونایی در لندن به 2.8- درصد کاهش پیدا کرد و به این ترتیب پایتخت انگلیس به نخستین شهری تبدیل شد که با زوال نرخ مرگ و میر روبرو شده است.

*مطالعات انجام شده در دانشگاه سن دیه گوی آمریکا پیشنهاد داد که آنتی تولید شده در بدن انسان می تواند در بدن حیوانات هم مصونیت در برابر ویروس کرونا ایجاد کند.

*تحقیق جامع از کل بیماران مبتلا شده به کرونا در بریتانیا نشان داد که یک سوم از آنها اعتقادی به استفاده از ماسک و شیلد نداشته اند.

*انگلیسی ها پس از ادعای ساخت واکسن در دانشگاه آکسفورد بار دیگر مدعی ساخت یک واکسن دیگر شدند که هم اکنون مراحل آزمایش بر روی داوطلبان انسانی را پشت سر می گذارد.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها