عنایتی: رفتن استراماچونی به استقلال ضربه زد

تکلیف قهرمان مشخص نیست

غلامرضا عنایتی، آقای گل استقلالی‌ها حالا دیگر مربی شده و هدایت تیم «هوادار» را در دسته یک باشگاه‌های کشور برعهده دارد. فوتبالیستی که راه گلزنی را خیلی خوب و راحت بلد بود و با پیراهن استقلال توانست یکی از برترین گلزنان تاریخ این باشگاه شود.
کد خبر: ۱۲۶۸۹۱۰
رضا محبوبیت خاصی نزد هواداران استقلال برای خود ساخته و خیلی‌ها تصور می‌کنند بالاخره یک روزی عنایتی به عنوان مربی به جمع آبی‌پوشان باز می‌گردد. برای دقایقی با او در خصوص شرایط و وضعیت استقلال گپ زدیم که می‌خوانید.

 شرایط تیم‌تان چطور است؟

ما تمرینات‌مان را در تهران دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در زمان شروع لیگ، شرایط بهتری داشته باشیم. البته تصور من این بود که لیگ در این فصل، در همین مقطع لغو شود؛ چرا‌که تقریبا هیچ کدام از باشگاه‌ها و بازیکنان به اندازه کافی آماده نیستند، اما حالا که اعلام شده باید به لیگ برگردیم، ما هم حرفی نداریم و حتما تمکین می‌کنیم.

 این موضوع به نظر شما به سود فوتبال ایران است یا ضرر؟

من به سود و ضرر فوتبال ایران کاری ندارم و فقط معتقدم در شرایط فعلی باید یک تصمیم واحد گرفته شود. در حال‌حاضر از سوی فدراسیون فوتبال برنامه هم اعلام شده و الان بهترین زمان است تا می‌توانیم شرایط بهتری را بسازیم. بازی‌های تدارکاتی را پیش می‌بریم و تمرینات خودمان اعم از بدنسازی و کارهای تاکتیکی را انجام می‌دهیم تا برای شروع دوباره لیگ آماده شویم.

 شما یکی از استقلالی‌های دو‌آتشه هستید. وضعیت تیم آبی‌پوش پایتخت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوب بالاخره استقلال همیشه یک مدعی است و یک مدعی هم باقی می‌ماند. فرهاد مجیدی هم به این تیم روحیه جنگندگی بخشیده است. فرهاد مربی موفقی در آینده است و به عملکرد و موفقیت‌های او امیدوارم؛ به خصوص که مورد حمایت هواداران و پیشکسوتان هم هست و بازیکنان هم بدون مشکل با فرهاد کار می‌کنند. این شرایط می‌تواند او را به سمتی ببرد که کارهای بسیار بزرگی انجام بدهد.

 منظورتان از کار بزرگ چیست؟ از قهرمانی صحبت می‌کنید؟

بله من همیشه منتظر دیدن قهرمانی استقلال هستم. همین فصل هم به خصوص در جام‌حذفی شرایط برای قهرمانی مهیاست هرچند کار برای همه باشگاه‌ها سخت شده اما استقلال از آنجا که مورد‌توجه قشر عظیمی از هواداران فوتبال قرار دارد، می‌تواند دست به کار بزرگی بزند و قهرمانی در یک جام بزرگ را به طرفداران خود هدیه بدهد. من از این بابت بسیار امیدوارم.

 اما برخی می‌گویند استقلال فصل پر فراز‌و‌نشیبی را سپری کرده و...

بله ممکن بود وضعیت بدتر هم شود. شرایط لیگ برای استقلال کمی متفاوت بود. تا قبل از جدایی استراماچونی شرایط استقلال خوب بود اما تیم از جدایی این مربی واقعا ضربه خورد و از این رو دیگر نمی‌توان مثل گذشته روی قهرمانی این تیم در لیگ حساب ویژه‌ای باز کرد هر چند من اصلا ناامید نیستم و امیدوارم معادلاتی رقم بخورد که تیم محبوبم قهرمان لیگ هم شود. با این حال بازیکنان حق ندارند ناامید شوند و باید با  تمام وجودشان بجنگند زیرا هنوز قهرمان تعیین نشده و شاید در شروع مجدد لیگ، تیم‌های دیگر امتیازات بیشتری از دست بدهند و شانس برای قهرمانی استقلال افزایش یابد.

 شما سال‌ها مهاجم بودید. در حال حاضر وضعیت خط حمله استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بله من فکر می‌کنم این تیم به لحاظ استفاده از مهاجمان قدرتمند، هیچ مشکلی نداشته باشد. جدا از شیخ دیاباته که واقعا بازیکن با‌کیفیت و فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد، ما مهدی قائدی و امیرارسلان مطهری را می‌بینیم و حتی مرتضی تبریزی هم به این جمع اضافه می‌شود. یک خط عقب‌تر هم فرشید اسماعیلی به همراه علی کریمی و سایر هافبک‌ها به میدان می‌روند که کمک شایانی به افزایش قدرت تهاجمی استقلال می‌کنند. با این حال خیالم از بابت استفاده آبی‌ها از یک خط حمله بسیار قدرتمند راحت است و فکر می‌کنم با توجه به روندی که این تیم در پیش گرفته، در هر بازی می‌تواند گل‌های بیشتری بزند و شرایط دیدارها را به سود خودش برگرداند. این انتظار بزرگی نیست زیرا توان و ظرفیت  استقلال را می‌شناسم.

 به نظر شما در شرایط فعلی، استقلال به چیزی احتیاج دارد؟

به عقیده من فقط صبوری هواداران و اتحاد همه استقلالی‌ها. اتحادی که همه جزئی از آن باشیم تا این تیم بتواند به روزهای خوب خودش برگردد. مطمئنا استقلال برای قهرمانی در هر تورنمنتی وارد می‌شود و شاید همین بالا‌رفتن انتظارات کار را دشوار کند ولی باز هم می‌گویم این تیم با هدایت مجیدی توانایی و پتانسیل بسیار بالایی برای کسب هر افتخاری دارد.
 
علیرضا علی یاری - ورزش / روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها