هرچند که هنوز کرونا در کشور وجود دارد، اما به هر حال کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی آغاز شده و بسیاری از مردم مجبورند ساعت‌هایی از روز را بیرون از خانه بگذرانند و ممکن است در این ساعت‌ها در مواجهه‌های مختلف، ویروس بر روی لباس‌هایشان بنشیند، بنابراین باید بدانیم که چگونه لباس‌هایمان را کرونازدایی کنیم.
کد خبر: ۱۲۶۸۷۴۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، باید توجه کرد که هیچ‌ توصیه‌ای مبنی بر اینکه در دوران کرونا می‌توان پارچه را با الکل ضدعفونی کرد، وجود ندارد. هرچه هم سطح صاف‌تر باشد، ماندگاری ویروس کرونا روی آن سطح بیشتر می‌شود. عمر ویروس کرونا بر روی لباس تقریبا ۲۴ ساعت است.
البته ویروس مدت زمان زیادی بر روی پارچه نمی‌ماند، اما بر روی پلاستیک و فلز مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد. همچنین هرچقدر که الیاف لباس طبیعی‌تر باشد، ویروس کمتر بر روی آن دوام می‌آورد. بنابراین در این دوران سعی کنید که لباس‌هایی را در بیرون به تن کنید که یا دکمه ندارند و یا دکمه‌هایشان کوچک است. همچنین شال‌هایی که پولک‌دار هستند را هم در شرایط کرونایی استفاده نکنید.
وقتی از بیرون آمدید، لباس‌هایتان را کنار در آویزان کنید و اجازه دهید تا یک روز بماند. نیازی نیست که هر روز لباس‌هایتان را بشویید. زمانیکه لباس‌تان را از تن درمی‌آورید، آن را نتکانید. زیرا ممکن است کرونا ویروس بر روی آن باشد و با تکاندن در هوا پخش شود.
باید توجه کرد که بیشتر ممکن است کف کفش‌ها آلوده به ویروس کرونا باشد و آن را وارد خانه کند. بنابراین با کفش وارد خانه نشوید. کفش‌هایتان را بیرون در درآورده و در جاکفشی گذاشته و در آن را ببندید.
بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، ‌ اگر کسی خواست با لباس بیرون بر روی مبل بنشیند، بهتر است روی مبل یک پارچه نخی انداخته و یا صبر کنید که پارچه یک روز بماند و یا آن را بشویید. باید توجه کرد که همه شوینده‌های استاندارد در بازار ویروس را از بین می‌برند، بنابراین لباس یا پارچه را در دمای همیشگی و با پودر و مایع شست‌وشوی معمولی بشویید و اسیر تبلیغات مایع شست‌وشوی ضدویروس نشوید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها