بررسی جنجالی‌ترین پرونده‌ های فرزندکشی در ایران

تراژدی جگرگوشه‌ها

زن جوان در جنایتی هولناک 2 دخترش را کشت

کودک‌کشی با متادون

دو هفته بعد از قتل رومینا به دست پدرش در شمال کشور، زن جوانی در جنوب کشور در اقدامی هولناک که حتی نوشتن آن قلب انسان را به درد می‌آورد، دو دخترش را با متادون به قتل رساند. زن 32ساله قصد داشت بعد از کشتن فرزندانش خودکشی کند اما در میان راه از خودکشی منصرف می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۸۵۸۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، صبح روز جمعه صدای کمک‌خواهی زن جوانی سکوت خانه دوطبقه در یکی از محله‌های کرمان را شکست. زن جوان با شیون برای نجات دو دخترش درخواست کمک داشت. خانواده این زن که در طبقه پایین حضور داشتند، خود را به طبقه بالا رسانده و با پیکر سوگند 11ساله و فاطمه شش‌ساله روبه‌رو شدند که خون از کنار لب آنها جاری بود.

دقایقی بعد خودروی اورژانس مقابل خانه ویلایی توقف کرد و دو امدادگر سریع خود را به طبقه دوم رساندند. آنها با معاینه دو دختربچه اعلام کردند، بچه‌ها به‌خاطر مسمومیت شدید جان‌باخته‌اند.

به‌دلیل مشکوک بودن مرگ دو کودک، پای پلیس به ماجرا باز شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی کرمان با حضور در محل، تحقیقات جنایی خود را آغاز کردند. رفتار زن جوان مشکوک به نظر می‌رسید، به همین خاطر دستگیر و بازجویی از او آغاز شد.

مینا 32ساله وقتی مقابل افسر جنایی نشست، به قتل دو دخترش اعتراف کرد و گفت: می‌خواستم بعد از کشتن دخترانم خودکشی کنم اما قبل از این کار دستگیر شدم.

زن جوان درباره انگیزه‌اش از اقدام هولناک اظهار کرد: حدود 12سال قبل همسرم به خواستگاریم آمد و با هم ازدواج کردیم. حاصل این ازدواج دو دختر 11ساله و شش‌ساله بود. بعد از ازدواج، راهی شهرستان زرند شده و در آنجا زندگی می‌کردیم.

از مدتی قبل همسرم به شیشه اعتیاد پیدا و رفتارش تغییر کرد. شب‌ها از ترس این‌که به من و بچه‌ها حمله نکند تا صبح بیدار می‌ماندم. سرانجام برای رهایی از این وضعیت، همراه دو دخترم به خانه پدری‌ام در کرمان آمده و دادخواست طلاق دادم. از وضعیتی که در زندگی داشتم راضی نبودم و تصمیم گرفتم خودم و بچه‌ها را خلاص کنم. به همین خاطر در شربت نعنا، متادون ریخته و به دخترانم دادم اما به‌خاطر مزه بدی که داشت، خودم نخوردم. بچه‌هایم ابتدا به‌خاطر مزه بد شربت نخوردند اما اصرار کردم که برای سلامتی‌شان خوب است.

وقتی شربت را خوردند، به خواب عمیقی رفتند. تا صبح بالای سر بچه‌ها نشستم. به صورت‌های رنگ‌پریده آنها نگاه می‌کردم و اشک می‌ریختم. حس می‌کردم این بهترین تصمیم برای نجات آنها از این زندگی پر از سختی است. صبح از دهان‌شان خون بیرون‌ریخت که پشیمان‌شده و درخواست کمک کردم. برادرم با اورژانس تماس‌گرفت و درخواست کمک کرد اما دیر شده‌بود و امدادگران اورژانس اعلام کردند بچه‌هایم جان‌باخته‌اند.

ادعای بیماری اعصاب و روان

سرهنگ کوروش احمدیوسفی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی کرمان در این رابطه به جام‌جم گفت: متهم مدتی بود داروهای اعصاب و روان مصرف می‌کرد اما از یک‌ماه قبل مصرف قرص‌هایش را قطع کرده‌بود. این زن به‌خاطر مشکلاتی که در زندگی داشت و اختلافاتش با همسرش، تصمیم به انهدام دسته‌جمعی می‌گیرد. در این روش فرد برای رهایی از وضع موجود اقدام به قتل اعضای خانواده و بعد خودکشی می‌گیرد.

وی افزود: خانواده باید نسبت به افرادی که به بیماری‌های روحی و روانی دچار هستند توجه بیشتر داشته‌باشند و سعی کنند عواملی که باعث تشدید بیماری‌شان می‌شود را حذف کنند. این زن خود را قربانی اتفاقات تلخ زندگی‌اش و شرایط آن می‌داند و تنها راه خلاصی از مشکلات را در فرزندکشی و خودکشی دیده اما بعد از دادن شربت مسموم به فرزندانش خودش از آن نمی‌خورد و با دیدن خون و وضعیت وخیم دو دخترش برای نجات آنها درخواست می‌کند. با دستور قضایی، تحقیقات از متهم درباره ادعاهایش و بررسی سلامت روحی و روانی‌اش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها