بر اساس آخرین آمار منتشره از سازمان جهانی بهداشت، تا این لحظه تعداد شش میلیون و ششصد و نود و هشت هزار و سیصد و هفتاد نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند.
بر اساس آخرین آمار منتشره از سازمان جهانی بهداشت، تا این لحظه تعداد شش میلیون و ششصد و نود و هشت هزار و سیصد و هفتاد نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند.
کد خبر: ۱۲۶۸۲۳۲

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، آخرین اخبار و تحولات در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در جهان به شرح زیر است:

بر اساس آخرین آمار منتشره از سازمان جهانی بهداشت، تعداد شش میلیون و ششصد و نود و هشت هزار و سیصد و هفتاد نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند.

همچنین سیصد و نود و هفت هزار و صد و چهل و دو نفر نیز براثر این بیماری فوت کرده اند. در ضمن سه میلیون و دویست و چهل و چهار هزار و پانصد و هفتاد و چهار نفر هم بهبود یافته اند.

بهبودی بیش از سه میلیون و دویست هزار نفرمبتلا به کرونا در جهان

 

بهبودی بیش از سه میلیون و دویست هزار نفرمبتلا به کرونا در جهان
قطعی شدن ابتلای ۹ هزار و ۸۵۱ نفر دیگر در شبانه روز گذشته در هند

بر اساس آمار وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند با شناسایی این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به دویست و بیست و شش هزار و هفتصد و هفتاد (۲۲۶۷۷۰) نفر افزایش یافت.

از بین این مبتلایان نیز تا این لحظه یکصد و نه هزار و چهار صد و شصت و دو (۱۰۹۴۶۲) نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند. شش هزار و سیصد و چهل و هشت (۶۳۴۸) نفر نیز جان باخته اند.

۴۴۴۲ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا

وزارت بهداشت مکزیک روز پنجشنبه از چهار هزار و ۴۴۲ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به ۱۰۵ هزار و ۶۸۰ مورد رسید.

مقامات بخش بهداشت مکزیک همچنین روز پنجشنبه از ۸۱۶ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک به ۱۲ هزار و ۵۴۵ مورد رسید.

شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در برزیل به ۳۴۰۲۱ مورد رسید

شمار موارد مرگ بر اثر بیماری کووید ۱۹ در برزیل روز پنجشنبه از ایتالیا فراتر رفت.

مقامات وزارت بهداشت برزیل پنجشنبه از هزار و ۴۳۷ مورد مرگ بر اثر بیماری کووید ۱۹ و ۳۰ هزار و ۹۲۵ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر دادند.

به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در برزیل به ۳۴ هزار و ۲۱ مورد رسید.

۳۹۴ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در آلمان

موسسه روبرت کخ روز جمعه اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با ۳۹۴ مورد افزایش به ۱۸۳ هزار و ۲۷۱ مورد رسید.

این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با ۲۶ نفر افزایش به هشت هزار و ۶۱۳ نفر رسید.

برگزاری بازی های المپیک به شرایط ویروس کرونا بستگی دارد

عضور هیئت اجرایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد، باید تا بهار آینده شرایط ویروس کرونا را مشاهده کنیم تا درباره برگزاری بازی‌های المپیک تصمیم گیری کنیم.

برزیل از نظر بیشترین تعداد فوتی‌ها در جایگاه سوم جهان

کرونا در ۷۵درصد شهر‌های برزیل شیوع پیداکرده است. این کشور با بیش از ۶۰۰ هزار مبتلا در جایگاه دوم جهان بعد از آمریکا قرار دارد. بنا بر اعلام وزارت بهداشت این کشور ۱۴۷۳ شهروند برزیلی در شبانه روز گذشته به علت ابتلا به کرونا جان‌باختند. شمار مبتلایان به کرونا با افزایش ۳۰ هزار و ۹۲۵ نفری به ۶۱۴ هزار و ۹۴۱ نفر رسید؛ و مجموع قربانیان این بیماری هم به ۳۴ هزار و ۲۱ نفر افزایش یافت.

طبق آخرین گزارش‌ها همچنان بیمارستان‌های برزیل با مشکلات فراوان به لحاظ کمبود امکانات مواجه اند و شرایط پذیرش بیماران جدید کرونایی را ندارند. در میان آمار تلفات کرونا، بیش از ۲۰۰ نفر، کودکان و افراد زیر ۱۹ سال هستند.

سایه سنگین کرونا روی کشور پهناور برزیل در حال رقم زدن بالاترین میزان مرگ و میر روزانه است، اما همچنان این کشور بدون وزیر بهداشت است. روند افزایشی شیوع کرونا در برزیل بسیار نگران کننده است و انتقاد‌ها نسبت به دولت آقای بولسونارو به علت در اولویت قرار ندادن موضوع سلامت بیشتر شده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است کشور‌های آمریکای جنوبی هنوز موج اول شیوع کرونا را پشت سر نگذاشته اند.

فوتی های ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۱۰۸ هزار نفر گذشت

دانشگاه جانز هاپکینز از ثبت ۱۰۲۱ مورد جدید فوت بر اثر کرونا در آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته و عبور شمار جان باختگان در این کشور از مرز ۱۰۸ هزار نفر خبر داد.

تعداد فوتی های آلمان بر اثر کرونا به ۸۶۱۳ رسید

طبق اطلاعات موسسه رابرت کوخ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به ۱۸۳۲۷۱ نفر و تعداد جان باختگان در این کشور به ۸۶۱۳ نفر رسیده است.

برزیل سومین کشور دارای آمار فوتی بر اثر کرونا

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از ریو دو ژانیرو اعلام کرد تعداد فوتی‌های بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در برزیل از ایتالیا پیشی گرفت و بدین ترتیب برزیل به سومین کشور دارای بیشترین آمار فوتی‌ها تبدیل شد.

ضرب عظیم کرونا به بودجه استرالیا

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد، ویروس کرونا ضربه عظیمی به بخش درآمدی بودجه زده است.

تمدید قرنطینه اجباری در آرژانتین

رئیس جمهور آرژانتین قرنطینه اجباری برای بوئنوس آیرس و دیگر مناطق این کشور را تا ۲۸ ژوئن تمدید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها