متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

مصرف روزانه 2 تا 4 واحد میوه ضروری است

یکی از چیزهایی که در ماه رمضان باید مورد توجه روزه داران قرار بگیرد مصرف انواع میوه است. میوه ها تاثیر فوق العاده ای بر روی بدن افراد دارند و باعث می شوند تا سیستم های مختلف بدن عملکرد بهتری داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۶۵۱۳۶

به گزارش جام جم آنلاین ، بسیاری میوه را غذایی کامل تلقی می کنند و بسیاری دیگر به جای وعده های غذایی مختلف میوه را جایگزین کرده اند. میوه ها خواص متعددی دارند و تاثیر زیادی روی سیستم های مختلف بدنی می گذارند. آنها سرشار از مواد مغذی هستند.

اکنون با فرا رسیدن ماه رمضان اهمیت خوردن میوه بیشتر از هر زمان دیگری به نظر می رسد.

یک متخصص تغذیه هم می گوید روزه داران به منظور تامین آب بدن و دوری از تشنگی و کاهش قند خون باید واحدهای میوه را بین زمان افطار تا سحر استفاده کنند.

شیوا رجبی زاده کارشناس ارشد تغذیه و متخصص رژیم درمانی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: قند میوه بسیار مفید و موثر است و باعث می شود تا مغز گلوکز لازم را دریافت کند. اکثر میوه ها آب مورد نیاز بدن را فراهم می کنند ضمن اینکه حاوی انرژی نیز هستند. به عبارتی با انرژی قابل توجهی که وارد بدن می کنند سوخت و ساز بدن را هم فراهم می کنند.

رجبی زاده عنوان کرد: میوها ها 80 تا 95 درصد آب دارند. آب زیاد موجود در انواع میوه باعث می شود دفع ادرار بیشتر شود و در نتیجه سموم بیشتری از بدن بیرون برود که به سلامتی بدن کمک زیادی می کند. البته میوه آب مورد نیاز بدن را تامین می کند و باعث می شود تا فرد روزه دار در طول روز کمتر احساس تشنگی کند و ضعف هم نداشته باشد.

وی افزود: بعضی از میوه ها حالت قلیایی دارند و برخی از اسیدهای موجود در بدن را از بین می برند. مصرف میوه باعث آبرسانی کافی به نقاط مختلف بدن می شود و در نتیجه پوستی صاف و شفاف را رقم می زنند. ضمن اینکه انواع میوه در خنثی کردن برخی از ناراحتی های گوارشی و فشارخون، یبوست، چاقی، تصلب شرائین و ... مفید هستند. البته انواع میوه ها با یکدیگر تفاوت دارند و ویتامین های موجود در آنها با یکدیگر متفاوت است. بیشتر میوه ها دارای 5 الی 20 درصد کربوهیدرات هستند و اکثرشان هم ویتامین B دارند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه هضم میوه آسان است نیز افزود: میوه ها غنی از موادی هستند که برای بدن ما مورد نیاز هستند. از اسیدهای آمینه گرفته تا اسیدهای چرب و ویتامین. میوه ها واقعا قابل مقایسه با هیچ غذای دیگری نیستند.

رجبی زاده بیان داشت: هر روزه دار بین افطار تا سحر دو تا چهار واحد میوه مصرف کند. هر واحد میوه شامل یک عدد میوه است که اندازه ای متوسط دارد. میوه به شکل های دیگر هم می تواند مصرف شود به عنوان مثال نصف لیوان آب میوه طبیعی هم یک واحد میوه به شمار می رود. همین طور یک چهارم لیوان آب خوری میوه خشک هم یک واحد محسوب می شود.  

وی تاکید کرد: هر واحد میوه 60 کالری انرژی و 15 گرم کربوهیدرات دارد. در هر واحد میوه نیز دو گرم فیبر وارد بدن خود می کنید.

وی در پایان گفت: البته هر چیزی حدی دارد. حتی زیاده روی در مصرف میوه هم می تواند عوارضی مانند چاقی و اضافه وزن و البته افزایش قند خون را رقم بزند بنابراین در خوردن آن باید اعتدال داشت و روزانه همان دو تا چهار واحد میوه مصرف شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها