روزهای ماندن در خانه طولانی شده است و انجام تمام کارها بدون همکاری همه اعضای خانواده کار آسانی نیست.
روزهای ماندن در خانه طولانی شده است و انجام تمام کارها بدون همکاری همه اعضای خانواده کار آسانی نیست.
کد خبر: ۱۲۶۵۱۱۲

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، ما به شما بازی‌های ساده‌ای را آموزش می‌دهیم تا به وسیله آن تقسیم کار را به آنها یاد دهید و انجام کارهای خانه را برای فرزندان‌تان به سرگرمی تبدیل کنید.

۱. بر روی یک برچسب یا تکه کاغذ، نوید یک امتیاز مانند خوردن شیرینی یا بازی دیجیتال را به فرزندتان بدهید، برگه را زیر یک ظرف دکوری یا گلدان قرار دهید. حالا به فرزندتان بگویید او تنها وقتی به پاداش می‌رسد که خانه را گردگیری کرده باشد.

۲. لیست کارهای روزانه فرزندتان را روی یخچال بزنید و از او بخواهید تا با انجام هر کدام از کارهای نوشته شده در لیست، یک تیک کنار آن بزند. در پایان روز، او با داشتن ۵ تیک، یک پاداش دارد. ممکن است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استفاده بیشتر از تلویزیون یا بازی دیجیتال یک پاداش جذاب برای او باشد.

۳. اگر چند فرزند دارید، لیستی از کارهایی که فرزندانتان می‌توانند انجام دهند را روی برچسب‌هایی به صورت جداگانه بنویسد. هر زمان کسی کاری انجام دهد می‌تواند آن برچسب را به دست بیاورد. در پایان هفته کسی که بیشترین برچسب را داشته باشد، پاداش ویژه‌ای خواهد گرفت.

۴. پس از صرف وعده غذایی، برای اینکه از دور شدن اعضای خانواده از سفره و رها کردن وسایل غذا جلوگیری کنید، مسابقه ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای خود را شروع کنید و از فرزندان‌تان بخواهید شما را در مرتب کردن میز غذا کمک کنند و در صورت همراهی، به آنها پاداش دهید. این پاداش می‌تواند، دسر، نوشیدنی یا چیزی شبیه به این باشد.

۵. لیستی از وسایل سرگردان در خانه تهیه کنید. یک مسابقه ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای ترتیب دهید و از فرزندان خود بخواهید تا وسایل را سر جای خود قرار دهند، کسی که وسیله‌های بیشتری را مرتب کند پاداش می‌گیرد. احتمالا تنقلات و میان وعده‌های هیجان‌انگیز می‌تواند پاداش خوبی باشد.

۶. بخشی از روز را به انجام بازی‌های خانوادگی اختصاص دهید، بازی‌هایی که همه اعضای خانواده توانایی انجام آن را داشته باشند. در پایان هر بازی، بازنده باید یکی از کارهای خانه را انجام دهد.

۷. جوراب بازی یک روش ساده برای تمیز کردن اتاق کودکان است. سبدی از جوراب‌های تمیز آماده کنید. بازی به این شکل است که بچه‌ها باید هر لنگه جوراب را از سبد بیرون بیاورند، در سبد خود قرار دهند و برای پیدا کردن لنگه دیگر در سبد به جست و جو بگردند. کسی که جفت‌های جوراب کمتری را پیدا کند، با یکی از همان لنگه جوراب‌ها اتاق خود را گردگیری می‌کند.

۸. مسابقه مهارت برگزار کنید و به کسی که بتواند کاری را بهتر انجام دهد جایزه بدهید. جایزه می‌تواند دادن یک سکه به کودک باشد تا آن را درون قلک پس‌انداز خود بیندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها