ده نکته را که از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند به صورت کوتاه و مفید برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۲۶۴۸۴۱

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران ، با رعایت تنها ده نکته می‌توان از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی در امان بود. این نکات را که به صورت کوتاه و مفید ارائه شده است با دقت بخوانید و تا حد زیادی بدن خود را سلامت نگه دارید.

حرکات سالم انجام دهید

حداکثر ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه حرکات ورزشی انجام دهید؛ شما می‌توانید آن را به ۱۰ دقیقه نیز تبدیل کنید. آن را به هر راهی که می‌توانید انجام دهید، مثلاً برای رفتن به سر کار از دوچرخه استفاده کنید.

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن یکی از علت‌های اصلی انسداد شریان‌های قلب و بیماری‌های مربوط به آن است. شما با ترک سیگار خطر سکته قلبی را به نصف افراد سیگاری می‌رسانید.

وزنتان را کنترل کنید

بالا بودن وزن، خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی را به شدت بالا می‌برد. به رژیم غذایی متعادل که شامل چربی‌های کم و استفاده زیاد از میوه‌ها و ورزش فراوان است روی آورید.

از ۵ سهم استفاده کنید

در هر روز از ۵ سهم میوه و سبزیجات استفاده کنید. به مربای صبحانه خود میوه خشک اضافه کنید و به سس پاستایتان سبزیجات اضافه کنید.

روغن ماهی بخورید

ماهی اسقومری ماهی ساردین و تن ماهی تازه و سالمون منشأ اصلی و سرشار از امگا۳ هستند که می‌تواند از قلب شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند.

از استرس دوری کنید

اگر شما تحت فشار هستید ذهنتان را با راه رفتن پاک کنید. این کار افکار شما را متمرکز می‌کند و برای کم شدن تنش به شما کمک می‌کند. اگر این راه رفتن تندتند باشد جزء فعالیت‌های روزانه‌تان هم حساب می‌شود.

از خوردن روغن‌های اشباع دوری کنید

تغییرات کوچک در رژیم غذایی‌تان می‌تواند اثرات بسیار مثبتی روی سلامت شما داشته باشد. به جای شیر‌های پرچرب از شیر‌های نیم‌چرب استفاده کنید. از گوشت استفاده نکنید و غذا‌های آب‌پز و بخارپز را به غذا‌های سرخ‌شده و کبابی ترجیح دهید.

برچسب روی محصولات غذایی را بخوانید

برچسب روی محصولات را بخوانید تا متوجه شوید که هر کدام دارای چه موادی است تا بتوانید برای اینکه سالم‌تر زندگی کنید، انتخاب بهتری انجام دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها