در طی این سال‌ها، پرونده‌های متعددی داشتم كه در آن یا زن به تنهایی اقدام به قتل همسر خود كرده یا با مشاركت فرد دیگری، همسرش را به قتل رسانده بود. مهم‌ترین دلایلی كه باعث خیانت زن به مرد می‌شود، ناشی از فقر فرهنگی و مادی است.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۳۴

در كنار این‌ها، مسائل دیگری مانند انتخاب نادرست همسر، اختلاف سنی زیاد، بی‌توجهی شوهران به وضعیت روحی و روانی زن یا غرق شدن بیش از حد مرد در كار و امور روزمره خود، باعث می‌شود كمتر بتواند به همسر خود توجه كند بنابراین زن احساس خلاء كرده و به سمت بی‌هویتی و برقراری رابطه با فرد دیگری كشانده شده كه در مواردی منجر به قتل و قصاص نیز می‌شود.

البته خیانت صرفا از سوی زن نیست و پرونده‌های مربوط به خیانت مردان نیز كم نیست. متاسفانه خیانت چه از سوی زن و چه از سوی مرد، با افزایش شبكه‌های اجتماعی بیشتر شده است و علت بسیاری از طلاق‌ها نیز همین موضوع خیانت است.

یعنی خیانت یكی از طرفین به خشونت كشیده شده و منجر به درگیری و قتل یكی از همسران می‌شود. بر همین اساس، انتخاب درست همسر، یك بحث بسیار مهم آموزشی است و از این لحاظ ما دچار كمبودهای شدیدی هستیم.

مشخص نیست متولی آموزش ازدواج صحیح در كشور، چه كسی یا چه نهاد و سازمانی است كه این مسؤولیت خطیر را به عهده گیرد.

فرض كنید زن و مردی با هم ازدواج می‌كنند، اما به‌دلیل نا‌آشنا بودن با راه و رسم زندگی، چند ماه بعد به بن‌بست رسیده و یكی از طرفین یا هر دو طرف به هم خیانت می‌كنند.

به همین علت، آمار طلاق بسیار بالاست و نمی‌توان یك علت مشخص را برای آن تعیین كرد، زیرا مجموعه‌ای از عوامل، زنجیروار به یكدیگر متصل است.

عبدالصمد خرمشاهی - وكیل دادگستری / ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها