رئیس سازمان حج وزیارت از آغاز روند معاینات پزشکی زائران حج ۹۹ از اوایل ماه جاری (اردیبهشت) خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۵۶

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی حج، علیرضا رشیدیان امروز (دوشنبه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت تشکیل شد، گفت: معاونت مربوطه در سازمان حج درباره آغاز معاینات پزشکی زائران حج تمتع اطلاع رسانی خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت نیز در این مراسم تاکید کرد: با توجه به تکمیل شدن بیش از ۷۲ درصد ظرفیت اعلام شده برای کاروان ها و مشخص شدن وضعیت سلامت زائران در معاینات پزشکی، معاونت فرهنگی بعثه برای اجرایی شدن برنامه آموزش زائران در فضای مجازی اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: ثبت نام دربرخی کاروان ها تکمیل شده است و روند تکمیل ظرفیت در کاروان های باقیمانده ادامه دارد، لذا آموزش زائران نباید متوقف شود.

این جلسه با گزارش اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص حج پیش رو ادامه یافت.

وی گفت: مسایل اجرایی ازجمله ثبت نام و تکمیل ظرفیت کاروانها، تغذیه و تدارکات، مسکن، حمل و نقل و پزشکی در کمیته‌های ذی ربط در حال پیگیری و نهایی شدن است.

برپایه این گزارش، درادامه این جلسه جمال الدین الوانی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و سید علی مرعشی مشاور و مسئول هیئت درمانی و بیمه حج و زیارت از برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در خصوص انتخاب کادر پزشکی و درمانی، فعال شدن مراکز هلال احمر برای آغاز معاینات حجاج، تشکیل کمیته های پزشکی در مرکز و استانها و روند خرید تجهیزات و داروهای مورد نیاز برای حج آینده گزارش داده و تاکید کردند: در این روند آمادگی برای شرایط مختلف مدنظر قرار گرفته است و سلامت زائران در اولویت قرار دارد.

گزارش مرتضی اسدزاده سرپرست اداره کل اسکان حج، عمره و عتبات عالیات از آسیب شناسی درحوزه اسکان حج ۹۸ از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

وی گفت: در برنامه ریزی ها و قراردادهای منعقد شده در حوزه اسکان حج ۹۹ مشکلات و آسیب های حج گذشته لحاظ و عموما رفع شده است.

رئیس سازمان حج وزیارت نیز در این جلسه با تاکید براینکه برنامه های حج با رعایت اصول بهداشتی و سلامت زائران پیگیری می شود، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و لبیک نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت به بیانات مقام معظم رهبری، این سازمان همچنانکه در حوادث گذشته نظیر سیل به میدان آمد درجریان بیماری کرونا نیز تلاش خواهد کرد با استفاده از ظرفیت ۷۵ هزار کارگزار خود در سراسر کشور به افراد نیازمند و آسیب دیده کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها