وزیر کشور گفت: با شیوع ویروس کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، ۲۹۰۰ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرهای کشور کنترل شد.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۳۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز دوشنبه در جلسه شورای اجتماعی کشور با بیان این مطلب افزود: در خصوص آثار اجتماعی شیوع ویروس کرونا مباحثی مطرح شد و از سوی دستگاه‌های مختلف همه ابعاد آن نیز دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها موظفند اطلاع رسانی به موقع در خصوص اقدامات به مردم داشته باشند، گفت: متاسفانه بعضی از رسانه‌های معاند خارجی و دشمنان نظام به دنبال آن هستند که با سیاه نمایی اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های ذیربط را ضعیف جلوه دهند.

رحمانی‌فضلی گفت: برخی از اقدامات مجاهدانه موضوع خیرین و سمن‌هاست که بر اساس جریان خودجوش مردمی هر چه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و ارائه می‌دهند.

آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مقابله با کرونا دیده شود

وزیر کشور خاطرنشان کرد:در موضوع شیوع ویروس کرونا باید آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن دیده شود و به یک جمع‌بندی واحد برسیم. با وحدت و همدلی باید یک گفتمان اجتماعی در کشور ایجاد کنیم و شورای اجتماعی وزارت کشور هم در این خصوص اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دو ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، گفت: هنگامی که این بیماری در کشور اتفاق افتاد و شیوع پیدا کرد، یک نوع بیماری ناشناخته بود که بلافاصله نظام توانست مدیریت خوبی انجام دهد به هر حال اقدامات گسترده خوبی صورت گرفته است و باید در چند حوزه بلافاصله اقداماتی صورت بگیرد و اطلاع‌رسانی، آگاه سازی و سازماندهی هم در همان روزهای نخست انجام شد.

رحمانی‌فضلی افزود: در روزهای نخست ما شناختی به این ویروس نداشتیم و حتی کیت شناسایی آن هم در اختیار ما نبود. قبل از شیوع این بیماری تولید ماسک در کشور ۶۰۹ هزار عدد بود که امروز به تولید ۴ میلیون در روز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تولید دستگاه اکسیژن نیز امروز توانسته‌ایم به حد نیاز این دستگاه را در کشور تولید کنیم و مشکل کمبود تخت بیمارستانی نیز با کمک نیروهای مسلح و همت مراکز بهداشتی و درمانی برطرف شده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم همکاری خوبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ‌داشتند، گفت: ستاد مقابله با این ویروس تشکیل شد و در حال حاضر رئیس‌جمهور مسئول این ستاد است و جلسات را در حد کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف پیگیری می‌کند و بارها به صورت ویدئو کنفرانس با استانداران جلساتی داشته‌اند، پس از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در هیچ حوزه‌ای مشکل نداریم و با قدرت با این ویروس مقابله می‌کنیم.

وی افزود: البته شاهد آن بودیم که در کشورهای اروپایی و غربی بلافاصله با شیوع ویروس کرونا مردم به مراکز فروش کالاها هجوم آوردند و چه درگیری‌هایی اتفاق افتاد، ولی متاسفانه برخی از رسانه‌های خارجی به دنبال سیاه نمایی در داخل کشور ما هستند و با مشکلات دیگر کشورها کاری ندارند.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم از لحاظ اقتصادی به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، گفت: موضوعات اجتماعی بعضا برگرفته از مسائل اقتصادی است و بنابراین باید بتوانیم نسبت به رفع مشکلات اقتصادی مردم در کمترین زمان اقدام کنیم.

رحمانی‌فضلی گفت: در حوزه تبلیغات و کمیته اطلاع رسانی نیز اقداماتی صورت گرفته ولی کماکان باید در این حوزه قوی‌تر شویم و نحوه اطلاع‌رسانی بهتر شود و در حال حاضر موفقیت‌های نسبی در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته‌ایم و در حال حاضر میزان افراد بهبود یافته افزایش یافته است و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. البته با ایجاد ۵۰۰ مرکز شناسایی مبتلایان به این ویروس افزایش یافته است.

معیشت و سلامت مردم بسیار مهم است

وزیر کشور افزود:‌در حال حاضر با توجه به ناشناخته بودن این ویروس نباید حس کنیم به شرایط عادی بازگشته‌ایم. معیشت و سلامت مردم بسیار مهم است و باید آموزش و اطلاع رسانی را در این حوزه تقویت کنیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: با توجه به حضور مردم در منازل ممکن است رفتارهای اجتماعی و فردی در خانه‌ها مورد تغییر قرار بگیرد ولی بر اساس نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته ۸۲ و نیم درصد از مردم مناقشه در خانواده‌ها را تائید نمی‌کنند و نباید این موضوع را به عنوان معضل عمومی مطرح کنیم. ولی متاسفانه بعضا در این خصوص سیاه‌نمایی‌هایی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه بهداشت و درمان قوی‌تر شویم، گفت: با گزارش‌های وزارت بهداشت به مرور گشایش بیشتری در حوزه درمان اتفاق می‌افتد و این موضوع موجب همبستگی اجتماعی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها