ژاپن در صدر آمار جان باختگان کرونایی جهان
جدیدترین آمار ابتلا و فوت بر اثر کرونا در جهان

ژاپن در صدر آمار جان باختگان کرونایی جهان

کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در آفریقا هشدار داد که قاره آفریقا با کنار زدن کشور آمریکا به مرکز جهانی پاندمیک کرونا تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۸۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، این کمیسیون تخمین زده است که بین 3300 هزار تا 3 میلیون و 300 هزار نفر در کل آفریقا مبتلا به کرونا شوند. این کمیسیون همچنین هشدار داده که اگر در این قاره اقدامات لازم به منظور جلوگیری از انتشار ویروس انجام نشود بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفر در این قاره آلوده به ویروس کرونا می شوند.

این کمیسیون همچنین پیش بینی کرده است در صورتی که اقدامات لازم جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در آفریقا انجام شود آنگاه مجموع کسانی که به این ویروس آلوده می شوند به 122 میلیون نفر می رسد. این گزارش همچنین حاکی از این است که پاندمیک کرونا در قاره آفریقا در واقع پایان این ویروس در جهان است و پس از آن می توانیم امیدوار باشیم که کرونا به شدت فروکش کند و در نهایت تمام شود.

نخستین مورد ابتلا به کرونا 14 فوریه در مصر گزارش شد و اکنون در این کشور بیش از 18 نفر کرونایی تشخیص داده شده اند.

کشور الجزیر هم از لحاظ مرگ و میر در قاره آفریقا بیشترین آمار دارد. تا این لحظه 348 فرد در این کشور در پی آلودگی به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اما یک سری تحقیقات دیگر در کالج لندن پیش بینی کرد که تا پایان ژوئن امسال بیش از 16 میلیون آفریقایی آلوده به ویروس کرونا شوند.

بر اساس یک مدل ریاضی پیش بینی شده است که 20 هزار فرد در این قاره نیز جان خود را در 10 هفته آینده از دست بدهند.

با این حال دانشمندان هشدار می دهند که هرگونه آماری ممکن است بیشتر از مقدار اعلام شده باشد و یا کمتر. حداقل عدد در نظر گرفته شده در این قاره برای مبتلایان 2 میلیون و 700 هزار نفر و حداکثر 98 میلیون و 400 هزار نفر است. آمار مرگ و میر هم 3 هزار و 500 الی 126 هزار نفر تا پایان ژوئن پیش بینی می شود.

سازمان جهانی بهداشت صریحا اعلام کرده که قاره آفریقا مرکز جهانی بعدی پاندمیک کرونا خواهد شد مگر اینکه از همین الان اقدامات پیشگیری در کلیه کشورهای این قاره اجرا شود.

مبارزه با این بیماری در قاره آفریقا زمانی سخت تر می شود که بدانیم 36 درصد آفریقایی ها به امکانات بهداشتی دسترسی ندارند و در این قاره به ازای میانگین هر هزار نفر فقط 1.8 تخت در بیمارستان وجود دارد. این در حالی است که به طور مثال در کشوری مثال فرانسه به ازای هر هزار نفر 5.98 تخت در بیمارستان وجود دارد.

کارشناسان سازمان ملل هشدار می دهند که نرخ افزایش ابتلا به کرونا در آفریقا شبیه به آنچه است که در کشورهای اروپایی رخ داد. بر اساس این اطلاعات، قاره آفریقا با کنار زدن آمریکا به زودی به مرکز جهانی پاندمیک تبدیل می شود.

گزارش سازمان ملل می گوید فقر ، شرایط شلوغ شهری و مشکلات گسترده بهداشتی ، آفریقا را از نظر نرخ سرایت ویروس مستعد می کند.

 

در این گزارش آمده است: "در تمام قاره آفریقا بالاترین شیوع برخی بیماری های اساسی مانند سل و HIV / ایدز و حالا کرونا وجود دارد.

شمال آفریقا از لحاظ شیوع وضعیت بسیار بدتری خواهد داشت. 8 میلیون و 500 هزار مصری به شدت در خطر این ویروس قرار دارند.

 

عواملی که می توانند در گسترش عفونت تأثیر بگذارند عبارتند از: زمان اولین بار گزارش شده ، میزان گسترش بیماری ، شهرنشینی ، سطح زندگی ، اندازه خانوار ، ساختار سن جمعیت ، دسترسی به مراقبت های بهداشتی ، کیفیت مراقبت های بهداشتی و شیوع HIV و آسم. این تحقیق به رهبری تام آچوکی از دانشگاه پرتوریا در آفریقای جنوبی انجام شد.

پیش بینی می شود جیبوتی ، کشوری با تراکم بالای جمعیت ، نخستین کشور آفریقایی با بیشترین آلودگی به سرانه باشد.

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها