پلیس ژاپن به مردم این کشور هشدار داده است مواظب سارقانی باشند که با سوء استفاده از ویروس کرونا آنها را فریب داده و دست به دزدی می زنند.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۴۷

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، گزارش روز جمعه روزنامه ژاپن تایمز حاکی است سارقان ژاپنی در روزهای گذشته وارد خانه ها شده و با این بهانه که مامور بهداشت هستند و برای شناسایی و درمان کرونا فعالیت می کنند، کودکان را در نبود والدین سرگرم کرده و وسایل خانه ها را سرقت کرده اند.

پلیس گزارش کرده است تنها در منطقه آیچی در روزهای اخیر چندین مورد سرقت اتفاق افتاده است به این صورت که هر بار چند مرد وارد خانه هایی شده اند که تنها کودکان در منزل بوده و اقدام به دزدی کرده اند، این روزها در ژاپن مدارس تعطیل است و کودکان تنها در خانه می مانند.

این سارقان خود را مامور بهداشت جا زده اند و یا با حربه های دیگر کودکان را سرگرم کرده و پول نقد و کارت های بانکی و اعتباری را سرقت کرده اند.

از توکیو نیز خبر می رسد که دزدان شیوع کرونا را برای دستبرد زدن به منازل به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته اند.

اداره پلیس ژاپن در بیانیه ای نسبت به افزایش جرم و جنایت، تنها ماندن فرزندان در خانه ها، سرقت از منازل در نبود والدین و همچنین کلاهبرداری های اینترنتی برای فروش اقلام پزشکی و ماسک هشدار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها