با فوتبال در روزهای بدون فوتبال

شکست سنگین تیم ملی ایران با درخشش «توتی»

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه به مصاف تیم «آ اس رم» ایتالیا رفت و با نتیجه پنج بر سه شکست خورد؛ این مسابقه در کوران رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برگزار می‌شد.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۴۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، تیم ملی ایران در کوران مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ بود. وضعیت خوبی در مرحله دوم نداشتیم و بعد از باخت به اردن در ورزشگاه آزادی، می‌بایست این تیم را در امان شکست می‌دادیم. هدایت تیم ملی بر عهده برانکو ایوانکوویچ بود و حالا وقت رویارویی با آ اس رم در ورزشگاه المپیکوی رم بود.

رم با تمام ستارگان خود به مصاف ایران آمده بود. توتی، پانوچی، دلاس، مکسس، ده‌روسی، آکویلانی، مانسینی، کاسانو، کاندلا و .... در ترکیب این تیم حضور داشتند.

گل اول بازی توسط علی دایی به ثمر رسید. در دقیقه ششم ارسال ایمان مبعلی از سمت راست با ضربه سر کاپیتان تیم ملی همراه شد.

در دقیقه ۱۵ علی کریمی توپ را از میانه میدان گرفت و با عبور از چهار، پنج بازیکن رم به پشت محوطه حریف رسید و شوت سرکشی زد که با بدشانسی آن توپ به تیر افقی اصابت کرد و برگشت داده شد.

در دقیقه ۱۷ غفلت مدافعین تیم ملی به هنگام کرنر تیم حریف باعث شد تا بازی کوتاه آغاز شود و فرانچسکو توتی از زاویه‌ای بسته حساب کار را یک بر یک مساوی کند. این آغاز درخشش فوق ستاره جالوروسی بود.

شوت روپای محمد نصرتی به کرنر فرستاده شد. با هنرنمایی کریمی صاحب یک موقعیت خوب دیگر شدیم که دایی به هدر داد.

در سوی مقابل کاسانو می‌خواست با پشت پا تیمش را پیش بیندازد که میرزاپور اجازه نداد اما در دقیقه ۳۱ بازهم توتی با یک شوت دقیق نتیجه را ۲ بر یک کرد. سه دقیقه بعد خود توتی از روی یک ضربه ایستگاهی و با چاشنی اشتباه میرزاپور فاصله را ۲ برابر کرد.

تیم ملی از هم پاشیده بود. دقیقه ۳۷ کعبی روی کاسانو مرتکب خطا شد و همین بازیکن از روی نقطه پنالتی با ضربه‌ای چیپ، گل چهارم را به ثمر رساند تا این نیمه با همین نتیجه به اتمام برسد.

در دقیقه ۵۵ فیلیپ مکسس، مدافع پیش تاخته رم توانست نتیجه را پنج بر یک کند. در این دقایق حسن رودباریان درون دروازه ایران ایستاده بود. تغییرات زیادی در ترکیب ۲ تیم ایجاد شده بود.

در دقیقه ۷۹ جواد نکونام با شوتی سرکش از پشت محوطه جریمه فاصله را به سه گل کاهش داد.

در دقیقه هم ۹۰ نیز پاس عنایتی در موقعیت تک به تک به فرزاد مجیدی رسید و بازیکن تازه‌وارد ایران توانست نتیجه را پنج بر سه کند.

بازی با همین نتیجه به اتمام رسید. ایران شکست خورد اما در ادامه با اضافه شدن وحید هاشمیان و خداداد عزیزی توانستیم از سد اردن بگذریم و نهایتا راهی دور نهایی انتخابی جام جهانی شدیم و به راحتی جواز صعود گرفتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها