مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که ۲۷ فرد مسلح آموزش دیده توسط ارتش آمریکا برای خرابکاری علیه تاسیسات نفتی سوریه خود را تسلیم ارتش این کشور کردند.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۸۲

۲۷ فرد مسلح آموزش دیده توسط آمریکا خود را تسلیم ارتش سوریه کردند‎


به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، اولگ گورالف رئیس مرکز آشتی روسیه وابسته به وزارت دفاع این کشور در سوریه گفت: 27 فرد مسلح خود را به مسئولان سوری تسلیم کردند.

وی افزود: این افراد توسط مربیان آمریکایی برای حملات و اقدامات خرابکارانه علیه تاسیسات نفتی و گازی و نیز ساختار زیربنایی مواضع تحت کنترل ارتش سوریه آموزش دیده بودند.

گورالف گفت: شب 14 آوریل، یک گروه از عناصر مسلح آموزش دیده در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیک اردوگاه الرکبان تلاش کردند که منطقه التنف را ترک کنند.

وی افزود: این عناصر مسلح تصمیم گرفتند که خود را تسلیم ارتش سوریه کرده و به زندگی مسالمت آمیز باز گردند اما در مرزهای پنج و نیم کیلومتری منطقه امنیتی، یک گروه از باندهای تندروی موسوم به "مغاویر الثوره" مورد حمایت آمریکا به آنها حمله کردند.

گورالف تصریح کرد: در نتیجه درگیری، عناصر مسلح سه کامیون خود را از دست دادند و 27 نفر موفق به فرار شدند که اکنون در منطقه تدمر تحت حفاظت ارتش سوریه قرار دارند.

وی افزود: آنها دهها قطعه سلاح خود از جمله راکت انداز و تیربارهای سنگین ساخت کشورهای غربی را تحویل دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها