این روزها خیلی‌ها به دلیل شیوع ویروس كرونا در قرنطینه خانگی، دچار اضافه وزن شده‌اند و شاید همین موضوع سبب شده بیشتر از گذشته در شبكه‌های مجازی و به‌خصوص در صفحات پربازدید اینستاگرام شاهد تبلیغات مختلفی در مورد انواعی از رژیم‌های لاغری سریع و چند روزه آنلاین باشیم.
این روزها خیلی‌ها به دلیل شیوع ویروس كرونا در قرنطینه خانگی، دچار اضافه وزن شده‌اند و شاید همین موضوع سبب شده بیشتر از گذشته در شبكه‌های مجازی و به‌خصوص در صفحات پربازدید اینستاگرام شاهد تبلیغات مختلفی در مورد انواعی از رژیم‌های لاغری سریع و چند روزه آنلاین باشیم.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۱۰

با توجه به انتشار گسترده تبلیغات چنین رژیم‌هایی در فضای مجازی با دكتر‌ محمدحسین موسوی جزایری، متخصص تغذیه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و عضو فدراسیون جهانی چاقی گفت‌وگویی انجام دادیم.

برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده‌آل، رژیم كاهش وزن باید صحیح و اصولی و تنها از طریق پیروی از یك رژیم غذایی متناسب با ویژگی‌های فرد و زیرنظر متخصص تغذیه انجام شود.

اغلب رژیم‌های كاهش یا افزایش وزن آنلاین كه در شبكه‌های مجازی و وب‌سایت‌ها ارائه می‌شود تنها با وارد‌كردن قد و وزن و بدون درنظر گرفتن سایر جزئیات فرد نظیر حجم توده چربی، سبك زندگی و ... ارائه می‌شود كه این كاری كاملا غیراصولی است.

كاهش وزن یا تغییر سایز؟

وقتی صحبت از كاهش وزن به میان می‌آید افراد تنها به كاهش عددی كه ترازو نشان می‌دهد فكر می‌كنند و هر روز در حال وزن‌كشی خود هستند در حالی كه تاكید ما بر كاهش توده چربی و تغییر سایز بدن به‌خصوص در نواحی دور كمر و باسن است. ضمن این كه افراد باید به یاد داشته باشند كاهش وزن در طی چند روز اصولی نبوده و باید از یك رژیم غذایی مناسب و در بازه زمانی حداقل سه‌ماهه پیروی كنند تا به نتیجه مطلوب و ایده‌آلی دست یابند.

دلیل استپ وزن چیست؟

افرادی كه می‌پرسند دچار استپ وزن شده و وزنشان پایین نمی‌آید باید بدانند كه رژیم غذایی‌شان صحیح نبوده است. اگر هر فرد از یك رژیم غذایی صحیح و علمی پیروی كند هرگز دچار استپ وزن نخواهد شد و چنانچه كاهش وزن نداشته باشد بدون شك سایز بالاتنه و پایین‌تنه او كاهش خواهد یافت.

قصه رژیم‌های مانكنی!

مدت زیادی است كه در فضای مجازی از مانكن‌ها برای تبلیغ رژیم‌های لاغری و رسیدن به تناسب اندام استفاده می‌شود. اما باید بدانید مانكن‌ها الگوی مناسبی برای پیروی نیستند.

اغلب آنها اندام‌های بسیار لاغر داشته و رژیم‌های غذایی غیراصولی و وزن خارج از محدوده طبیعی دارند.
خستگی، بی‌حالی و بروز علائم عصبی و اختلالات خلقی و پرخاشگری از علائم و عوارض اصلی
این گونه رژیم‌های سخت و طاقت‌فرساست كه می‌تواند سبب بروز بیماری‌های مختلف و حتی خودكشی شود كه این پدیده اغلب در مانكن‌ها دیده می‌شود.

رژیم تثبیت وزن نداریم

باید توجه داشته باشید رژیمی كه بتواند از افزایش مجدد وزن جلوگیری و سبب تثبیت وزن شود وجود ندارد. زیرا با توجه به تغییر در سبك زندگی افراد یا تغییر در خورد و خوراك و فعالیت و سكون در فصول مختلف سال یا بروز برخی بیماری‌ها و ... نمی‌توان رژیم غذایی خاصی را برای ثابت ‌ماندن وزن افراد برای سال‌های طولانی ارائه داد. هر فردی كه مدعی ارائه رژیم تثبیت وزن است آگاه باشید گفته او صحت ندارد.

لاغری صورت بدون چروك

در روند كاهش وزن اصولی و صحیح كه براساس استانداردهای بین‌المللی باشد از چربی تمامی نواحی بدن همچون چربی دور كمر، باسن، شكم، ران و حتی چربی دور انگشتان دست هم كاسته می‌شود و در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت كه چربی‌های صورت دست‌نخورده باقی بمانند.

بر این اساس لاغری چهره امری باور ناپذیر است. اما این باور كه در اثر رژیم لاغری، پوست دچار چروك می‌شود صحت ندارد.

محصولی با كالری منفی نداریم

این‌كه از سوی برخی افراد گفته می‌شود محصول ما به دلیل كالری منفی تضمین‌كننده لاغری است یا فلان ماده غذایی خاصیت چربی‌سوزی دارد به هیچ عنوان واقعیت نداشته و هر جا كه عبارت «كاهش وزن تضمینی» را مشاهده كردید بدانید یك تبلیغ غیرواقعی و گاهی نوعی فریب و تقلب است. لازم است دقت داشته باشید که فرآیند کاهش وزن موضوعی زمانبر بوده و هرگونه ادعای ارائه میانبر برای لاغری چیزی جز فریب آنها نخواهد بود.

فاخره بهبهانی - سلامت / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها