پزشکان در اسپانیا مشکوک به این مورد شده اند که بروز زخم و کبودی بر روی پا می تواند نشانه ای از آلوده شدن یک فرد به ویروس کرونا باشد.
کد خبر: ۱۲۶۳۹۷۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، تعدادی از افرادی که در اسپانیا تست کرونای آنها مثبت شده است روی انگشتان پایشان کبودی و زخم داشتند.

تا این لحظه موارد بسیار زیادی از ابتلا به کرونا در کشور اسپانیا گزارش شده است و این کشور اروپایی بعد از آمریکا بیشترین مبتلایان کرونا در جهان را در خود جای داده است.

موارد مربوط به بروز زخم و کبودی بر روی انگشت پا و پس از آن در ایتالیا هم رویت شده است. یک پسربچه 13 ساله ایتالیایی نیز نخستین فردی بوده که پزشکان متوجه شدند پیش از آنکه تست کرونایش مثبت اعلام شود روی پاهایش زخم و کبودی دیده شده است.

کارشناسان هشدار می دهند که این علائم مرموز در درجه اول در کودکان و نوجوانان مشاهده شده است.

تغییرات پوستی که به طور بالقوه ناشی از ویروس است در ایتالیا از هر پنج بیمار در یکی دیده شده است.

به طور معمول ویروس کرونا باعث سرفه و تب مداوم می شود. اما به تازگی مطالعات هشدار دهنده ای نشان داد که اسهال ، علائم پوستی ، درد بیضه و از بین رفتن طعم و بو به عنوان علائم "غیرعادی" این بیماری نیز می تواند دیده شود.

براساس یک مطالعه در چین ، تعداد زیادی از افرادی که به کرونا مبتلا شده اند نیز دچار سردرد و سرگیجه می شوند.

شورای عمومی کالج های رسمی پدیاتریست اسپانیا بیانیه ای را منتشر کرد که نشان دهنده یافته های عجیبی بود.

برخی از بیماران روی پوست خود ضایعات بنفش رنگی داشتند که در برخی موارد شبیه آبله مرغان و سرخک است. این موارد التهاب رگ های خونی را نشان می دهد. به گفته پزشکان متخصص پوستی و متخصص پوست در اسپانیا ، این علائم "به طور فزاینده ای در بیماران مبتلا به کرونا به ویژه کودکان و نوجوانان" مشاهده می شود.

علائم این بیماری در بزرگسالان نیز دیده شده است و معمولاً بدون ترک، جای زخم بهبود می یابد.

کارشناسان پزشکی در اسپانیا اکنون در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی از افرادی هستند مبتلا به کرونا بوده اند و روی پای خود نیز لکه هایی وجود داشته است.

متخصصین پوست از مراکز بهداشتی درمانی مختلف اسپانیا هم در حال انجام مطالعه اثرات جانبی کرونا بر روی پوست هستند تا علائمی را که در بیماران کرونا مشاهده شده است، طبقه بندی کنند.

شورای عمومی دانشکده های رسمی پدیاتریست روز پنجشنبه گذشته یک رجیستری افتتاح کرد و به اعضای آن گفت: "بسیار هوشیار باشید".

توصیه می شود در صورتی که چنین علائمی رادر خود و کودکانتان مشاهده کردید به سرعت برای تست کرونا اقدام کنید.

در یک مطالعه از 88 بیمار در بیمارستان الساندرو مانزونی در لکو ، شمال ایتالیا ، 20 درصد تغییر شکل ظاهری پوست داشتند.

یک پزشک می گوید این تغییرات معمولا به دلیل عفونت های ویروسی رخ می دهد.

اکنون ابراز نگرانی می شود که مردم نسبت به این مسئله که تغییرات ظاهری پوست می تواند نشانه ای برای کرونا باشد، آگاهی نداشته باشند.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها