رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج

سرقت چند میلیارد تومانی از کارخانه بازیافت شهرداری کرج

همانطور که می‌دانید ما با مشکلاتی به جز در خانه ماندن و کروناویروس دست و پنجه نرم می‌کنیم که کار را سخت‌تر کرده است. مشکل دقیقا دست‌کش‌ و ماسک‌هایی هستند که ما باخودخواهی تمام، برای اینکه زودتر از شر آلودگی‌ها خلاص شویم بر روی زمین می‌اندازیم و سوار ماشین یا وارد خانه می‌شویم.
کد خبر: ۱۲۶۳۹۱۲

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، آیا واقعا اینگونه از شر ویروس‌ها و باکتری‌ها خلاص می‌شویم؟ خیر. ما با رها کردن این زباله‌های خطرناک در پیاده‌رو و خیابان‌ها فقط جایگاه میکروب‌ها را، در چرخه زندگی خود، تضمین می‌کنیم.

کووید ۱۹، فرهنگ کشورها را به چالش کشید

در بسیاری از کشورها غربی از قبیل آمریکا و کانادا، با شیوع کروناویروس فروشگاه‌های موادغذایی خالی شدند؛ اما در ایران، ما چالش‌های دیگری داشتیم. بسیاری از ما بدون توجه به توصیه‌های بهداشتی، ماسک و دست‌کش‌هابمان را روی زمین می‌اندازیم.

پاک‌بان‌ها امروزه نه تنها مشغول جمع‌آوری زباله‌ها هستند؛ بلکه به ضدعفونی کردن صندلی‌های عمومی و مکان‌های دیگر نیز می‌پردازند که همکاری نکردن ما به عنوان یک شهروند، با فرهنگ مناسب زندگی شهری، برای پاک‌بان‌های عزیز ایجاد زحمت‌های بسیار می‌کند.

این کار ما نه تنها کاری غیر اخلاقی است؛ حتی باعث مبتلا شدن بسیاری از انسان‌ها و حیوانات از قبیل گربه‌ها و پرندگان نیز به کووید ۱۹ می‌شود؛ زیرا کروناویروس، هم انسان‌ها و هم حیوانات را درگیر می‌کند. حالا اگر این روند انداختن زباله‌ها روی زمین ادامه داشته باشد نباید انتظار پاکسازی کروناویروس را به این زودی‌ها از زندگی‌مان داشته باشیم.

بسیاری از ما در این ایامی که خانه نشینی امن‌ترین گزینه است مجبور به بیرون رفتن هستیم؛ اما با رعایت نکات بهداشتی، می‌توانیم به زنجیره‌ی انتقال کروناویروس کمک نکنیم.

فقط کافی است: دست‌کش و ماسک خود را در سطل‌های زباله بیندازیم. اگر سطل زباله در اختیار نداشتیم می‌توانیم آنها را در کیسه‌ای بیندازیم سپس در آن را گره بزنیم تا در وقت مناسب به سطل زباله انتقال دهیم.

ته‌سیگارها را رها نکنید

یکی از کارشناسان سازمان بازیافت از ته‌ سیگارهایی می‌گفت که همه جا رها می‌شوند؛ زیرا بسیاری معتقدند انداختن ته سیگار در سطل‌های زباله باعث آتش‌سوزی می‌شود. پس ترجیح می‌دهند ته سیگارها را در کوچه، خیابان، باغچه و جوی آب‌ها رها کنند.

زباله‌های کرونایی روی زمین؛ مراعات کنید تا از شر آلودگی‌ها خلاص شویم

این ته سیگارها وارد خاکی که درختان از آن تغذیه می‌کنند می‌شود و اکسیژنی که تولید می‌کنند را آلوده می‌کند. آلوده کردن آب‌ها، مرگ پرندگان و ماهی‌ها از دیگر اثرات انداختن ته سیگار بر روی زمین است.

حالا اگر در نظر بگیریم فردی که سیگار می‌کشد مبتلا یا ناقل کووید ۱۹ باشد. حالا نه تنها باید منتظر اثرات نیترات و سرب حاصل از ته سیگار در زندگی خود باشیم، باید منتظر مردن بسیاری از پرندگان و حیواناتی باشیم که به اشتباه این ته‌سیگار ها را می‌بلعند. به گزارش چین، گربه‌هایی که ناقل یا مبتلا به کووید ۱۹ هستند شناسایی شدند که «ایرنا زندگی» چندی پیش گزارش‌ کاملی درباره این موضوع تهیه و منتشر کرد. نیازی نیست به اثرات کم شدن گربه‌ها در شهر و افزایش بسیاری از جوندگان اشاره کنیم، فقط کافی است حواس‌مان باشد کجا ته سیگارها را می‌اندازیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها