رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در گفت‌وگو با یک شبکه سعودی گفت که شهید سردار سلیمانی برای مقابله با پیشروی داعش به سمت اربیل، به نیروهای پیشمرگه کمک تسلیحاتی کرد.
کد خبر: ۱۲۶۳۵۵۹
به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مسعود بارزانی، رئیس سابق منطقه کردستان عراق گفت که ایران و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اولین کسانی بودند که به این منطقه در مواجهه با داعش کمک کرد.
بارزانی در گفت‌وگو با بخش دوم برنامه «السطر الأوسط» شبکه سعودی «ام‌بی‌سی» گفت در روزهای اول حمله داعش به عراق و نزدیک شدن به منطقه کردستان، شهید حاج قاسم سلیمانی اولین کسی بود که با من تماس گرفت و اعلام آمادگی برای کمک کرد.
او گفت: «[حاج] قاسم سلیمانی از من پرسید آیا به چیزی نیاز دارید. من گفتم بله به ضد زره  (آر.پی.جی و غیره) نیاز داریم. ایران هم  فردا صبح دو هواپیما حامل مهمات و تسلیحات مورد نیاز برای ما فرستاد».
بارزانی گفت: «تروریسم از قدیم بوده ولی داعش پدیده‌ای عجیب و غریب بود. طی ۲۴ ساعت گذشته ما گروهکی را در امتداد مرزهایمان که بیش از هزار کیلومتر بود، دیدم. ما امکانات نداشتیم؛ چرا که دولت بغداد مانع از وصول تسلیحات به ما شد و متأسفانه آمریکا موافقت کرد».
رئیس سابق منطقه کردستان عراق گفت که ارتش عراق بر اساس وفاداری به وطن شکل نگرفته بود و به همین دلیل در برابر عناصر داعش شکست خورد و عقب‌نشینی کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها