متخصصان صنعت دفاعی موفق شدند برای نخستین بار و با تلاش و همت جهادی، به فناوری ساخت و تولید فیلترهای پیشرفته یونی برای ماسک‌های جدید دست یابند.
کد خبر: ۱۲۶۳۵۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید انبوه ماسک‌های فیلتردار پیشرفته یونی با تبریک نیمه شعبان به مردم عزیز ایران و قدردانی از تلاش مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: متخصصان جوان وزارت دفاع برای رفع دغدغه مقابله با ویروس کرونا پس از یک دوره تحقیقات پژوهشی و با بهره‌گیری از علوم و دانش متخصصان داخلی موفق شدند برای اولین بار به تکنولوژی ساخت ماسک‌های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی دست یابند.

ماسک‌های فیلتردار پیشرفته یونی ‌برای نخستین بار ‌در وزارت دفاع تولید شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: این نوع ماسک با تمامی مدل‌های قبلی به لحاظ فیلتر متفاوت بوده و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و ضمن جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس به محیط تنفسی، با تعبیه تکنولوژی یونی و کریستالی در ساختار فیلتر این ماسک‌ها، موجب خواهد شد تا استفاده‌کنندگان بسیار راحت‌تر بتوانند در مدت زمان طولانی‌تر تنفس کرده و افراد بیماری که دارای مشکلات تنفسی و ریوی هستند به دلیل مواد آغشته یونی به کار رفته در این نوع ماسک‌های فیلتردار، با کم کردن التهابات ، از تنفس بسیار راحت‌تر و آسوده‌تری برخوردار شوند به گونه‌ای که با نصب این ماسک‌ها برای انجام فعالیت‌های اجتماعی با مشکل مواجه نخواهند شد.

وی با بیان اینکه ماسک‌های موجود در بازار نیاز به شست‌وشو و ضدعفونی مداوم دارند، ابراز داشت: این نوع ماسک‌های مجهز به فیلترهای پیشرفته یونی، به دلیل توانایی جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس و قابلیت مقابله با آن، نیاز به شست‌وشو و احیا مجدد در مدت حداقل50 ساعت استفاده به صورت مستمر را نداشته و قابل بهره‌برداری طولانی مدت از ماسک خواهند بود.

وزیر دفاع از قیمت پایین این نوع ماسک‌ها و امکان تولید انبوه با سرعت 100 هزار ماسک به صورت روزانه خبر داد و گفت: پس از یک ماه تولید این فیلتر پیشرفته، وزارت دفاع توانایی تولید ۵۰۰ هزار ماسک در روز برای رفع نیاز جامعه را دارد.

امیر سرتیپ حاتمی یادآور شد: تولید ماسک‌های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی برای نخستین بار در کشورمان صورت گرفته و نمونه خارجی هم ندارد و تمام فناوری بومی آن در اختیار وزارت دفاع است.

وزیر دفاع همچنین تصریح کرد: پس از شیوع این ویروس در کشور، متخصصان صنعت دفاعی نیز در کنار مردم عزیز ایران بودند و با تلاش شبانه‌روزی در گام نخست موفق شدند کیت تشخیص کرونا و دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن را تولید و آن را در اختیار حوزه درمان کشور قرار دهند.

امیر سرتیپ حاتمی در پایان ‌با بیان اینکه وزارت دفاع در سال جهش تولید و برای مقابله با این ویروس همواره در کنار مردم بوده و درد و رنج مردم را از خود می‌داند، تاکید کرد: این قول را به مردم عزیزمان می‌دهیم که دانشمندان وزارت دفاع در کنار پزشکان و پرستاران و کادر درمانی متعهد به صورت شبانه‌روزی در این عرصه در حال تلاش و فعالیت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها