محققان دریافتند مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و مصرف لبنیات کمتر می تواند به پیشگیری از بیماری آسم کمک کرده و شدت علائم آن را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۲۶۳۴۸۴
به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بیماری آسم یک عارضه التهابی مزمن است که بر مجاری هوا تأثیر گذاشته و موجب خس خس سینه و نفس کشیدن سخت می‌شود.

از مهم‌ترین محرک‌های علائم آسم، قرارگیری در معرض مواد آلرژی زا یا تحریک کننده نظیر گرده‌ها یا دود سیگار، ورزش شدید و استرس هیجانی است. چاقی هم فاکتور پرخطر این بیماری محسوب می‌شود.

محققان در مطالعه جدید خود دریافتند رژیم غذایی گیاهی می‌تواند ریسک ابتلاء به این بیماری را کاهش دهد و علائم آن را بهبود بخشد، درحالیکه محصولات لبنی موجب افزایش ریسک این بیماری و تشدید علائم آن می‌شود.

محققان این مطالعه، طیف وسیعی از مطالعات را که مربوط به بررسی رابطه بین بیماری آسم و مصرف میوه و سبزیجات، محصولات لبنی، تخم مرغ و چربی‌های اشباع شده بود، بررسی کردند.

دکتر «هانا کالووآ»، عضو تیم تحقیق از کمیته پزشکان مسئول پزشکی آمریکا، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم مصرف مؤلفه‌های رژیم غذایی نظیر آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، اسیدهای چرب پلی اشباع نشده، چربی‌های اشباع شده و ویتامین D احتمالاً بر مسیرهای ایمنی دخیل در پاتوفیزیولوژی بیماری آسم تأثیر می‌گذارند.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها