مطالعات محقق ایرانی در آمریکا نشان می دهد:

پوست میوه ها در پیشگیری از بیماری ام اس قابل استفاده است

مطالعات نشان می دهد اسید اورسولیک که به وفور در پوست میوه ها و برخی گیاهان یافت می شود هم از بیماری ام اس پیشگیری می کند و هم نورون های آسیب دیده در این بیماری را ترمیم می کند.
کد خبر: ۱۲۶۳۴۷۵
به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در حال حاضر برای بیماری ام اس درمان‌های وجود دارد که روند پیشرفت بیماری را آهسته می‌کند. اما درمان‌های فعلی به سختی قادر به ترمیم آسیب‌های جدی به سلول‌های مغزی موسوم به نورون‌ها هستند.
تحقیق جدید محققان دانشگاه توماس جفرسون پنسیلوانیا نشان می‌دهد ترکیب موجود در پوست میوه‌های نظیر سیب و انواع آلوهای خشک شده، و برخی گیاهان می‌تواند آسیب بیشتر به نورون‌ها را کاهش دهد و همچنین می‌تواند به بازسازی غلاف‌های محافظ پوشش دهنده نورون‌ها کمک کرده و در نتیجه روند آسیب به نورن ها را معکوس نماید.
دکتر «عبدالمحمد رستمی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما برای تأیید ایمنی ترکیب اسید اورسولیک نیاز به تحقیقات بیشتری داریم. اما همین یافته هم، نشانه عالی جدیدی برای درمان این بیماری است.»
محققان در این تحقیق از نوع تصفیه شده لابراتواری اسید اورسولیک در موش‌های مبتلا به ام اس استفاده کردند.
محققان به مدت ۶۰ روز موش‌ها را با این روند تحت درمان قرار دادند و شاهد شروع روند بهبودی در روز ۲۰ درمان بودند. موش‌های که در ابتدای مطالعه فلج بودند، بعد از پایان درمان، توانایی راه رفتن شأن را مجدداً به دست آوردند، هرچند حرکت شأن با ضعف همراه بود.
محققان مشاهده کردند اسید اورسولیک موجب توقف سلول‌های Th17 می‌شود؛ Th17 نوعی سلول ایمنی است که یکی از محرک‌های اصلی واکنش خودایمنی پاتولوژیک در بیماری ام اس است.
گام بعدی این محققان، آزمایش میزان ایمنی استفاده از این ترکیب در درمان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها