محققان استرالیایی اعلام کردند: بررسی یک داروی جدید نشان می‌دهد که این دارو می‌تواند ظرف دو روز سلول‌های ویروس کرونا را از بین ببرد.
محققان استرالیایی اعلام کردند: بررسی یک داروی جدید نشان می‌دهد که این دارو می‌تواند ظرف دو روز سلول‌های ویروس کرونا را از بین ببرد.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۹۵

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محققان دانشگاه موناش استرالیا اعلام کردند، دارویی به نام ایفرمکتین (Ivermectin) می‌تواند ظرف دو روز سلول‌های ویروس کرونا را از بین ببرد.

محققان این دانشگاه تأکید می‌کنند، ایفرمکتین می‌تواند سلول‌های COVID-۱۹ را از بین ببرد؛ داروی ضد انگل در طی ۴۸ ساعت سلول‌ها را از بین می‌برد و به طور گسترده‌ای در دسترس است.

مطالعات دانشمندان استرالیایی نشان داده، یک دوز از این دارو می‌تواند جلوی رشد ویروس SARS-CoV-۲ را که عامل بیماری کووید ۱۹ است، در کشت سلولی بگیرد.

دانشمندان به سمت آزمایش‌های انسانی حرکت می‌کنند اما انتظار دارند حداقل یک ماه طول بکشد تا پژوهش‌های آنها نتیجه مطلوب را ارائه دهد.

تحقیقات همچنین نشان داده که ایفرمکتین علیه اچ‌ای‌وی، آنفلوآنزا و ویروس زیکا نیز کار می‌کند؛ مقدار مورد مصرف این دارو برای انسان در حال بررسی است.

در حالی که هنوز مشخص نیست که «Ivermectin» چگونه بر روی ویروس کار می‌کند، احتمال داده می‌شود که این دارو در ابتدا ویروس را متوقف می‌کند.

قدم بعدی این است که دانشمندان برای تعیین مقدار مناسب انسان، اطمینان حاصل کنند که سطح مورد استفاده در شرایط آزمایشگاهی برای انسان بی خطر است.

«کایلی وکتاف» محقق این پژوهش گفت: ما دریافتیم که حتی یک دوز از این دارو می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت «آر.ان.ای» ویروسی را حذف کند و به طور موثری کلیه مواد ژنتیکی ویروس را از بین ببرد و به این ترتیب به نابودی سلول‌های ویروس کرونا کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها