یک تحلیلگر مسائل اروپا درباره رابطه اروپا و آمریکا براین باور است: از زمانی که ترامپ سکان کاخ سفید را به عهده گرفت شاهد خروج آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس و مساله تعرفه های تجاری و ... بودیم و اروپا تا اندازه ای از آمریکا دور شده است اما این فاصله گرفتن به اندازه ای نیست که اروپا را به ایران نزدیک کند.
کد خبر: ۱۲۶۲۹۵۴
پیروز ایزدی تحلیلگر در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره درخواست اروپایی ها از آمریکا برای لغو تحریم های ایران گفت: با توجه به درگیر بودن کشور با ویروس کرونا و نیاز به واردات تجهیزات پزشکی و نقش تهدیدات آمریکا که این اقدام را برای ایران سخت کرده است می توان گفت از منظر انسانی و اقدامات ضد بشری مورد توجه است و برخی از کشورها تقاضا کرده اند تا حداقل بخشی از تحریم های آمریکا لغو شود تا این کشور بتواند تجهیزات مورد نیاز خود را وارد کند ولی متاسفانه دولت ترامپ با این درخواست ها موافقت نکرده است.

وی در ادامه افزود: برخی از کشورهای اروپایی نیز در زمره کشورهایی بودند که از آمریکا درخواست کردند تا تحریم های ایران را لغو کند ولی باید به این نکته توجه داشت که با وابستگی های متقابل و بالایی که بین اروپا و آمریکا وجود دارد و به رغم اختلافاتی که در بسیاری از مسائل دارند از زمانی که ترامپ سکان کاخ سفید را به عهده گرفت شاهد خروج آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس و مساله تعرفه های تجاری و ... بودیم و اروپا تا اندازه ای از آمریکا دور شده است اما این فاصله گرفتن به اندازه ای نیست که اروپا را به ایران نزدیک کند.

ایزدی با بیان اینکه هدف آمریکا فشار بر روی ایران است اظهار کرد: آمریکا به دنبال فشار بر ایران است تا امتیازاتی که می خواهد را از ایران بگیرد و به دنیا ثابت کند در سیاست فشار حداکثری خود موفق بوده است. شاید امریکا با شیوع کرونا به هدف خود نزدیکتر شده باشد ولی ملاحظات بشر دوستانه چهره این کشور را مخدوش تر کرده و وجهه آمریکا را تنزل داده است اما آمریکا اهداف خود را دنبال می کند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد:هرچند اروپاییان در این مدت نتوانسته اند به تعهدات خود پایبند بمانند ولی این مساله می تواند روزنه ای برای همکاری های بیشتر بین ایران و اروپا باشد. باید دید اروپاییان در این باره می توانند در خصوص ایران راه حلی ارائه بدهند و در این خصوص اراده ای دارند و تعهدات خود را اجرا می کنند یا خیر؟
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها