تعدادی از اعضای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا خواستار کاهش تحریم‌ها علیه تهران به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا شدند.
کد خبر: ۱۲۶۲۸۶۵

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بعد از انتقادات شدید مسئولان جمهوری اسلامی ایران و برخی مقامات بین‌المللی از تاثیر منفی تحریم‌های ایالات متحده بر توانایی ایران برای مقابله با ویروس «کووید۱۹»، سی‌ودو نفر از اعضای کنگره آمریکا خواستار کاهش تحریم‌ها علیه تهران شدند.

وبگاه «هافینگتون‌پست» شامگاه سه‌شنبه در خبری اختصاصی نوشت، این نامه که توسط سناتورها «برنی سندرز»، «الیزابت وارن»، «اِد مارکی» و تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از جمله «الکساندریا اُکاسیو-کورتز»، «باربارا لی» و «ایلهان عمر» امضا شده، برای «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری این کشور ارسال شده است.

بر این اساس، قانونگذاران آمریکایی در این نامه ضمن درخواست برای تعلیق تحریم‌های ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، نوشتند: «دامن زدن به وخیم‌تر شدن این بحران در ایران، نه تنها مردم ایران را بلکه مردم آمریکا و جهان را نیز تهدید می‌کند».

نویسندگان این نامه با بی‌موقع و نامناسب دانستن کارزار موسوم به فشار حداکثری دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، تصریح کردند: «حتی دولت جورج بوش پسر نیز در زمان زلزله بم در سال ۲۰۰۳، تحریم‌های ایران را کاهش داد و به این کشور کمک کرد».

در این نامه تاکید شده است: «اختلافات ما با دولت ایران یا دیگران، نباید در مسیر اقداماتی قرار بگیرد که می‌تواند برای تحمل یک همه‌گیری به مردم کمک مادی کند».

در ادامه این نامه پیشنهاد شده است: «کاهش تحریم‌هایی که باید در نظر گرفته شود، آنهایی است که شامل بخش‌های بزرگ اقتصاد ایران، از جمله بخش‌های مؤثر بر صنایع غیرنظانی، نظام بانکی ایران و صادرات نفت شود و لازم است تا زمانی که متخصصان درمانی معتقد به تداوم بحران [کرونا] هستند، ادامه داشته باشد».

پیشتر هم شش عضو سرشناس از امضاکنندگان این درخواست، در نامه‌ای مشابه به پمپئو و منوشین هشدار داده بودند که تحریم‌های آمریکا با هدف گرفتن تمام اقتصاد کشوری که باید نیازهای ۸۰ میلیون نفر را تامین کند، وضعیت را برای ایرانی‌ها جهت خرید کالاهای اساسی و بقا در شرایط شیوع ویروس کرونا دشوارتر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها