برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و ورود آن به منزل رعایت برخی نکات ضروری است.
برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و ورود آن به منزل رعایت برخی نکات ضروری است.
کد خبر: ۱۲۶۲۷۷۰

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، پیشگیری از ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روز‌ها است.

به گفته پزشکان و متخصصان در سراسر جهان با رعایت بهداشت در محیط‌های مختلف و به حداقل رساندن برخورد‌های اجتماعی می‌توان از ابتلا به این ویروس پیشگیری کرد.

بعد از ورود به خانه بدون دست زدن به هیچ چیز و بدون برخورد یا نشستن در جایی مستقیماً به دستشویی رفته و دستان خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

درب دستشویی را از قبل باز بگذارید، در صورت باز نبودن درب با دستمال در را باز کنید و سریعا دستمال را به سطل آشغال در بسته بیاندازید.

بعد از پایان کار در صورت لمس کردن دستگیره درب دستشویی، قبل از شستشوی دست‌ها، دستگیره‌ها را ضدعفونی کنید.

ضرورت ضدعفونی کردن وسایل همراه خود

تلفن همراه خود، دسته کلید، سوئیچ اتومبیل، کیف پول و دیگر وسایل همراه خود را ابتدا با دستمال مرطوب آغشته به الکل ۷۰ درصد به طور کامل ضدعفونی کرده و روی دستمال خشک دیگری بگذارید.

در صورت استفاده از قاب محافظ برای تلفن همراه قاب محافظ را خارج کرده و هردو گوشی و قاب را به طور کامل ضدعفونی کنید.

لباس‌های بیرون را کجا بگذاریم؟

لباس‌های بیرون خود را در بیاورید و در مکانی به دور از لباس‌های منزل و دیگر وسایل خانه آویزان کنید، مجددا به دستشویی رفته و دستان خود را به روش صحیح با آب و صابون بشویید.

در این مرحله می‌توانید لباس منزل خود را بپوشید، اکنون محیط خانه شما امن است و به شرط دست نزدن به صورتتان می‌توانید از گوشی همراه خود استفاده کنید.

کفش‌ها منبع آلودگی و ویروس هستند

دقت کنید که کفش‌ها را بیرون از منزل بگذارید، خوشبختانه این فرهنگ را در بسیاری از خانواده‌های ایرانی مشاهده می‌شود، اما نیازی به گفتن نیست که کفش‌ها می‌توانند انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها همانند کرونا را حمل کنند.

حتماً کفش‌ها را از محیط داخل خانه دور نگه دارید و دستان خود را بعد از لمس کفش‌هایتان به خوبی بشویید و مرتباً از ضد عفونی کننده بر روی سطوح جاکفشی استفاده کنید.

شستشوی مداوم دست‌ها فراموش نشود

دست خود را قبل، در حین و بعد از تهیه غذا، قبل از غذا خوردن بعد از استفاده از توالت، بعد از لمس صورت‌تان و پس از سرفه و عطسه با آب و صابون بشویید.

فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی و در هیچ ساعت روز و در هیچ مکانی به صورت خود خصوصا چشم، بینی و دهان دست نزنید.

تمام سطوح پر تماس خانه و محل کار را هر روز با اسپری محلول الکل ۷۰ درصد یا محلول وایتکس ۱ درصد گندزدایی کنید.

از جمله پیشخوان، رومیزی، میز کار، وسایل حمام و توالت، تلفن‌ها، کیبرد، تبلت و میز کنار تخت، دستگیره‌های درب‌ها و سینک ظرف‌شویی را ضد عفونی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها