مدیر کل مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران:

63 درصد مخازن سدهای کشور پر شد / رهاسازی آب برای مدیریت سیلاب

مدیر کل مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه رهاسازی آب برای مدیریت سیلاب در برخی از سدها آغاز شده است، گفت:بارش های اخیر باعث شده به طور متوسط 63 درصد حجم مخازن سدهای کشور پرشدگی داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۶۲۷۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، سیف‌الله آقابیگی در گفتگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت سیلاب سدها آغاز شده یا خیر گفت: با توجه به بارش های مناسب صورت گرفته برای مدیریت سیلاب تلاش کرده ایم تا رهاسازی آب برای برخی سدها انجام دهیم.

وی افزود: به طور متوسط حجم مخازن سدهای کشور 63 درصد پرشدگی دارد که البته باید گفت که این رقم شاید در برخی سدها بیشتر و یا در برخی سدها کمتر از این عدد باشد.

آقابیگی ادامه داد: ورودی آب به سدهای کشور هفته به هفته محاسبه می شود، اما در هفته جاری میزان بارش ها خوب بوده است و طبق آخرین آماری که داریم نشان می دهد که بیش از دو میلیارد متر مکعب میزان ورودی آب به سدهای کشور بوده است.

وی افزود: با برنامه ریزیهای صورت گرفته برای سدهای کشور تلاش ما این است که مدیریت سیلاب را انجام دهیم، به همین منظور برای برخی از سدها این مدیریت انجام شود.

مدیر کل مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران در پاسخ به این سوال که چه میزان آب برای مدیریت سیلاب از سدها رهاسازی شده است، گفت: آمار دقیق آن برای هفته گذشته بالغ بر دو میلیارد و 600 میلیون متر مکعب بوده اما از ابتدای سال آبی یعنی مهر ماه پارسال تاکنون حدود 23 میلیارد و 860 میلیون متر مکعب آب برای مصارف مختلف از سدها رها و خارج شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی تصور می کنند چون بارش ها مناسب و خوب بوده پس مدیریت مصرف آب را جدی نگیرند، گفت: اگر چه وضعیت بارش ها مناسب بوده و تامین آب در تابستان شاید چندان دچار مشکل نشود، اما همه باید بدانند که با بارش‌های مناسب یک یا دو سال نمی توان مشکل کم آبی را مرتفع کرد، پس نباید مدیریت مصرف آب شرب دچار فراموشی شود. پس مدیریت مصرف آب باید جدی از سوی مردم دنبال و از آب شرب برای شستن معابر و یا خودرو استفاده نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها