بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی از هر پنج فرد مبتلا به کوید19 یک نفر نیاز به بستری شدن دارد. این افراد حتی پس از بهبود مصونیتی ندارند و ممکن است مجددا به آن مبتلا شوند.
کد خبر: ۱۲۶۲۷۱۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، برخلاف تصور عموم فردی که به کرونا مبتلا می شود بدنش پس از بهودی هیچ مصونیتی در مقابل این ویروس پیدا نمی کند و ممکن است دوباره به آن مبتلا شود.

 به منظور کمک به بازسازی سیستم ایمنی بدن پس از دوران نقاهت، متخصصان آنتی اکسیدان هایی را که از انواع غذاهایی مانند توت ، سیر و پیاز و ... به دست می آیند را توصیه می کنند.

چه قبلا به کرونا مبتلا بودید و چه نبودید مصرف این خوراکی ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما توصیه می شود.

B ویتامین ها

ویتامین های پیچیده B به تقویت سیستم ایمنی بدن بعد از عفونت ویروسی کمک می کنند.

استلن که یک ویروس شناس است می گوید: "مخصوصاً B6" تاثیر فوق العاده ای دارد. این انرژی به سلولها انرژی لازم برای برقراری ارتباط و عملکرد مؤثر را می دهد. B6 از تولید گلبولهای قرمز پشتیبانی می کند و التهاب را کاهش می دهد. این ویتامین توسط بدن به طور طبیعی ساخته نمی شود.

 

ویتامین سی

قربانیان کروناویروس علائم خستگی ، درد بدن ، تب ، سرفه و عطسه را گزارش کرده اند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی است که از بدن در برابر اثرات مضر (داخلی و خارجی) محافظت می کند و می تواند بر روند سوخت و ساز بدن تأثیر بگذارد.

به دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی این ویتامین ، برخی از افراد آلوده را با دوز بالای ویتامین C درمان می کند.

 

ویتامین دی

طبق یک مطالعه در سازمان بهداشت جهانی درباره عفونت های دستگاه تنفسی ، کمبود ویتامین D ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار دهد زیرا ویتامین D نقش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این ویتامین همچنین ایمنی ذاتی را با تنظیم مجدد بیان و ترشح پپتیدهای ضد میکروبی تقویت می کند  که باعث تقویت دفاعی مخاط می شود.

ویروس هایی مانند کرونا از طریق غشاهای مخاطی وارد سیستم می‎شوند. ویتامین D شات یک روش درمانی بی خطر است. با این حال ، به ندرت ، تزریق ویتامین D می تواند به تعدادی از عوارض جانبی منجر شود که شایع ترین آنها ناراحتی معده و حالت تهوع است.

 

منیزیم

منیزیم به کاهش التهاب در بافت ها کمک می کند و پاسخ سیستم ایمنی را تنظیم می کند. به ویژه این که به سالم نگه داشتن اندام ، استخوان ها و اعصاب کمک می کند.

منیزیم در سبزیجات ، شیر ، ماهی ، پالس و غلات موجود است. حدود 15 درصد از منیزیم ها از طریق مکمل خوراکی جذب می شود.

روی

روی به بیرون راندن سلول های آسیب دیده و مبارزه با عفونت کمک می کند.

ماده معدنی موجود  فعالیت تقریباً صد آنزیم را تحریک می کند و برای عملکرد سالم بدن ضروری است. افراد فاقد این ماده مغذی ممکن است مستعد ابتلا به بیماری باشند. مقدار کافی از روی باید به طور ایده آل در سلول‌های بدن موجود باشد.

به منظور تقویت توانایی طبیعی بدن در دفاع از خود در برابر مهاجمان خارجی ، روی به دلیل کمبود نواقص موجود در قبل از تجویز توصیه می شود.

منبع: دیلی میل/ مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها