صرفه جویی در آب مهمترین روش مدیریت بحران کم آبی در جهان است. می‌توانیم با انجام کار‌های ساده و کوچک قدم‌های بزرگ در صرف جویی در مصرف آب برداریم.
کد خبر: ۱۲۶۲۶۷۵

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، صرفه جویی در مصرف آب برای هر فردی یک امر واجب است، حتی اگر در منطقه‌ای زندگی کنید که پرآب باشد.

روش‌های مختلفی برای صرفه جویی آب در منزل وجود دارد که علاوه بر کاهش هزینه‌ها می‌توان آن را برای نسل‌های بعدی نیز ذخیره سازی کرد.

در بند‌های پایین به ۱۴ کلید طلایی صرفه جویی مصرف آب اشاره شده است:

بعضی از افراد عادت دارند که در تمام طول مسواک زدن، شیر آب را باز نگه دارند. موقع مسواک زدن شیر آب تصفیه شده را باز نگذارید.

مدت زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید، یک دوش گرفتن به مدت ۴ دقیقه بین ۲۰ تا ۴۰ گالون آب مصرف می‌کند.

انتخاب ماشین لباسشویی و ظرفشویی با مصرف آب پایین، همچنین ماشین لباسشویی و ظرفشویی را تا زمانی که کاملاً پر نشده اند؛ روشن نکنیم.

برای نظافت محیط مورد نظر خوداز جمله پارکینک و حیاط، به جای مصرف آب بهتر است از جاروب استفاده شود.

چکه کردن و نشت آب از شیر و لوله‌ها موجب هدر رفتن مقدار زیادی آب در هر ۲۴ ساعت می‌شود. پس همواره شیر‌ها را بررسی کرده و در صورت خرابی در مورد رفع این مشکل و تعویض واشر آن‌ها اقدام نماییم.

لوله‌های آب گرم را عایق بندی کنید تا برای رسیدن آب گرم به شیرآب، لازم نباشد آنرا بی جهت بازبگذارید.

زمانی که در حال اسکاچ کشیدن روی ظرف‌ها هستید، شیر آب را باز نگه ندارید. وقتی که عمل کف زدن کل ظرف‌ها تمام شد، سریعا آن‌ها را آب بکشید.

برای نوشیدن آب به جای آنکه شیر آب را مدت زیادی باز بگذارید، بهتراست ابتدا چند قطعه یخ در لیوان قرار دهید و سپس شیر آب را بازکنید و یا چند بطری آب آشامیدنی در یخچال بگذاریم.

خلاق باشید و از راه‌های صرفه جویی در آب استفاده کنید، مثلا از آب شستشوی میوه‌ها برای آب دادن به گلدان استفاده کنید و بدانید که این کار هیچ آسیبی به گیاه نمی‌رساند.

زمانی که به مسافرت می‌روید، ضروری است شیر فلکه بعد از کنتور آب را ببندید. تا از وقوع هرگونه حادثه پیشگیری شود.

در حمام و استخر برای شستن سر و بدن خود با شامپو و صابون، شیر دوش را ببندید.

شستن ظرف‌ها با دست باعث مصرف آب زیادی می‌شود و در نتیجه بهتر است که از ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا سالانه ۵۰۰۰ گالون در مصرف آب صرفه جویی کرده باشید.

هر زمان که خواستید ظرف‌ها را بشویید، تمام مواد چسبیده به آن را دستمال کاغذی بکشید و مستقیم داخل سطل زباله بیاندازید تا هیچ زباله‌ای سد راه سینک نشود که مجبور باشید با آب آن را تمیز کنید.

هنگام استفاده از دستشویی شیر آب را با حداقل فشار باز کنید و همان را هم به طور مداوم باز نگذارید. چون جریان دائم آب موجب هدر روی آن می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها