معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر از 630 راه روستایی و فرعی مسدود به علت سیلاب فقط 130 راه روستایی مسدود است، گفت: امدادرسانی به این روستاهای سیل‌زده از طریق خودروهای کمک‌دار انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۲۵۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، رضا اکبری در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جاده‌ها در استان‌های سیل‌زده کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اظهار داشت: از حدود 620 راه روستایی مسدود در جنوب و شمال استان کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان، اغلب جاده‌های روستایی باز شده است و کمتر از 130 راه روستایی مسدود به علت سیلاب داریم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد 50 راه روستایی کماکان باز نشود و آن هم به دلیل آن است که از امشب سامانه جدید وارد کشور می‌شود و روز آینده در این مناطق بارش شدید خواهیم داشت و در این 50 راه روستایی هم اغلب جاده‌ها از مسیر رودخانه عبور کرده است و تا فروکش شدن کامل آب، امکان بازگشایی مسیر فراهم نیست.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با این حال امدادرسانی از طریق خودروهای کمک‌دار به این روستاها تا زمان فروکش شدن آب انجام می‌شود.

اکبری بیان کرد: در حال حاضر هیچ جاده اصلی و جاده فرعی مسدود به علت سیلاب نداریم و فقط 12 راه فرعی مسدود داریم که آن هم از سوی مقامات محلی در راستای مقابله با شیوع کرونا مسدود شده است.

وی ادامه داد:‌ تا شب گذشته برای بازگشایی جاده‌های مسدود به علت سیلاب، 890 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و 174 اکیپ راهداری،‌بازسازی راه‌ها را انجام داده‌اند، البته در این مدت در همه استان‌های سیل‌خیز، اکیپ راهداری داشتیم، اما در جنوب و شمال استان کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان دوسوم اکیپ‌های راهداری مستقر بودند.

وی با بیان اینکه 174 اکیپ بازسازی جاده‌ها در حال حاضر در استان‌های مذکور فعال هستند، گفت:‌ از 630 راه روستایی و فرعی مسدود به علت سیلاب، در حال حاضر فقط 120 راه روستایی مسدود داریم، البته در این مدت راه‌های فرعی و اصلی نیز به علت سیلاب مسدود می‌شد که تعداد آنها انگشت‌شمار بود و بلافاصله بازگشایی می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها