سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در بهمن ۹۸ به رغم کاهش ۱۲.۱ درصدی حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل، هزار و ۱۰۱ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در بهمن ۹۸ به رغم کاهش ۱۲.۱ درصدی حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل، هزار و ۱۰۱ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۲۶۲۱۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پزشکی قانونی گفت: در بهمن سال گذشته، هزار و ۲۵۳ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که کاهش ۱۲.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

از مجموع جانباختگان حوادث رانندگی در بهمن امسال، ۸۷۷ نفر مرد و ۲۲۴ نفر زن بودند.

تعداد مصدومان حوادث رانندگی بهمن ماه سال جاری نیز که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، ۲۲ هزار و ۹۸۵ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱.۱ درصد کمتر شده است.

بر اساس امارهای موجود در ۱۱ ماهه سال جاری نیز ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات تصادفات ۱۵ هزارو ۹۲۶ نفر بود، دو دهم درصد کاهش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است ، در ۱۱ ماهه سال جاری از کل تلفات حوادث رانندگی ۱۲ هزار و ۳۸۱ نفر مرد و سه هزار و ۵۱۹ نفر زن بودند.

پزشکی قانونی در این گزارش اعلام کرده که در این مدت استان های فارس با هزار و ۱۸۵، تهران با یک‌هزار و ۱۵۹ و خراسان رضوی با هزار و ۶۹ بیشترین و استان های ایلام با ۱۵۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۹۱ و چهارمحال و بختیاری با ۲۰۰ مورد فوتی به ترتیب کمترین آمار تلفات را داشته‌اند.

در این مدت آمار مراجعات مصدومان حوادث رانندگی به این سازمان در کشور نیز با کاهش ۳.۳ درصدی مواجه بود. در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۳۰ هزار و ۳۱۸ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها