آیت الله اختری در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛  

رد پای رسانه های آمریکایی و شیعیان انگلیسی در هتک حرمت اماکن متبرکه

دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت در مورد هتک حرمت حرم حضرت معصومه بعد از بسته شدن درب به دلیل شیوع کرونا گفت:
کد خبر: ۱۲۶۲۱۳۸

آیت الله محمد حسن اختری در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: نسبت به مسئله بسته شدن درب حرم همانطور که همه علما و همه مراجع اعلام کردند بر اساس آنچه که ستاد مبارزه با کرونا تصمیم می گیرد در هر کجا و برای هر مورد باید همه مورد توجه قرار دهند و به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: تصمیم بسته شدن بر اساس تولیت آستان مقدس است. وقتی این تولیت تصمیم می گیرد آن کار باید عملی شده و مورد اجرا قرار گیرد و هیچ گونه جای سوالی نیست.آستان مقدس بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا این تصمیم را گرفته است و همه هم باید این را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله اختری عنوان کرد: همه مراجع و بزرگان و مسئولان نیز اعلام کرده اند که این مسئله مورد توجه قرار گرفته شود و همه مردم ملزم هستند به رعایت آنچه که تصمیم گرفته شده است. هر کس که به هر نحوی با این مسائل مخالفت کند، مرتکب مخالفت با قانون و نظام شده است.

وی ادامه داد: به هرعنوانی که این مخالفت صورت گیرد بهانه ای است که افراد برای راضی کردن خودشان و یا برای گول زدن دیگران این ادعاها را مطرح می کنند.

آیت الله اختری گفت: کسانی که به این چنین اعمالی اقدام می کنند به هر نحو در فکرند که از هر جایی بهانه ای پیدا کنند و آبی در آسیاب دشمن بریزند و مسئله ای درست کنند و موضوعی به دشمن بدهند.

وی یادآور شد: این افراد آگاه یا ناآگاه دستور گیرنده از سوی افراد اشغالگر و اخلالگر هستند که در هر فرصتی سعی می کنند یک مرضی را بریزند و یک اقدام ناشایستی را انجام دهند. این اقدام بسیار ناشایست بوده و هرکس که سردمدار این موضوع و پشتیبان آن بوده اند قطعا افرادی هستند که نظرشان پلید و سو است. مسئولان باید در نظر داشته باشند که باید به نحوه ای که خودشان می دانند باید با این ها برخورد کنند.

آیت الله اختری تاکید کرد: مردم مومن و متدین نیز باید توجه داشته باشند که مسائل زیارت و رفتن به حرم های متبرکه از شعائر دینی و از مستحبات است و مسئله حفظ جان خود انسان و افراد دیگر و رعایت اصول سلامتی در میان جامعه و پیشگیری از گسترش بیماری های واگیر دار مانند این بیماری خبیث از وظایف و واجبات بر هر انسان است. همانطور که مراجع عظام نیز اعلام کردند اگر کسی این ها را رعایت نکند و این باعث شیوع این بیماری بشود و باعث شود کسی جان خودش را از دست بدهد در پیشگاه خداوند متعال و همینطور قانون مسئول است و باید مورد مواخذه قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید توجه شود که نباید دینمان را ملعبه قرار داده و برای خوش آمد دیگران مسائل دینی و عقیده خودمان را فدا کنیم. الان دشمنان ما یعنی رسانه های آمریکایی و شیعیان انگلیسی همه در فکر این هستند که هر جور هست مساله ای درست کنند. مردم باید به این مساله توجه داشته باشند. این موارد برای حفظ جان مردم است که از واجبات شرعی است.

آیت الله اختری گفت: حفظ جان خود و یا دیگری به عنوان یک واجب شرعی گاهی اوقات از دیگر واجبات شرعی واجب  نیز مقدم تر و مهم تر است. واجب اهم و مهم است بدین صورت که اگر مثلا روزه واجب برای شخصی ضرر جانی داشته باشد آن شخص می تواند روزه نگیرد تا واجب حفظ جانش را انجام دهد.

وی اذعان داشت: مردم باید بدانند تمام تصمیماتی که گرفته می شود برای حفظ جان آنها و جلوگیری از گسترش  این بیماری خطرناک است و فریب یک سری از افراد و تلقین هایی که سرچشمه آنها نیز مشخص است را نخورند و به بیراهه نروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها