مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی با حضور در شبکه نسیم، برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.
مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی با حضور در شبکه نسیم، برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۶۲۰۸۹

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی میرباقری معاون سیما در گفتگو با برنامه «شما و سیما» به تشریح جزئیات نوروزی رسانه ملی پرداخت.

میرباقری گفت: مردم باید دوران قرنطینه را صددرصد حفظ کنند تا شرایط به تدریج به شرایط عادی برگردد. پیش از این اگر به صورت منظم مردم سه ساعت و نیم در تعامل با تلویزیون بودند، اما این روز‌ها، این بازه زمانی دو الی سه برابر شده است، بنابراین نیاز به طراوت دارد که دلزدگی ایجاد نکند و دائماً خلاقیت و نوآوری در آن وجود داشته باشد،به غیر از راهنمایی‌های بهداشتی، همه مسئولیت‌ها بر عهده رسانه ملی است و باید پشتیبانی‌های حداقلی از رسانه ملی چندین برابر شود تا ما بتوانیم وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی درباره برنامه‌های بهداشتی و سلامت عنوان کرد: با شیوع کرونا ما یک سلسله برنامه‌های آموزش و پیشگیرانه را در دستور کار داریم، همچنان این برنامه آگاهی بخش که بخشی از آن‌ها میان برنامه است را ادامه می دهیم. خوشبختانه ما صد‌ها کارشناس صاحب نظر و پزشکان گوناگون داریم که با مردم مواجه شده اند تا آخرین اطلاعات را به آن‌ها بدهند و پاسخگوی شبهات مردم باشند.

معاون سیمای رسانه ملی گفت:ما باید برنامه‌هایی داشته باشیم که این عزیزان مطالب خود را با مردم در میان بگذارند چرا که شبکه‌های ماهواره‌ای معاند که خیرخواه ما نیستند، به این موضوع ورود می کنند و طبیعی است برخی اتفاقات را برای ایجاد دلهره و تسویه حساب‌های سیاسی مطرح می‌کنند و به تدریج مردم متوجه شدند که آنچه از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود چیزی بیش از افزایش اضطراب و استرس نیست،از این رو آخرین داده‌ها را به لحظه از طریق بخش های خبری خودمان و ۷۰ برنامه زنده ملی در اختیار مردم قرار می دهیم.

پرقصه‌ترین سریال «پایتخت» در نوروز ۹۹ پخش می‌شود

وی اظهار کرد:درباره سریال های تولیدی و تامین هم باید بگویم اگر با ویروس کرونا هم روبه‌ رو نبودیم، یک جشنواره عظیمی برای نوروز تدارک می دیدیم، بخشی از مطالبات مردم سریال های جذاب است که یکی از سریال های خوب ما «پایتخت» است و مردم پیگیر اتفاقات خانواده نقی معمولی و فریبا و بقیه شخصیت ها هستند. یکی از جذاب ترین و پر قصه ترین سریال های پایتخت را سال ۱۳۹۹ شاهد هستیم و از اینجا یاد می‌کنم از مرحوم خشایار الوند نویسنده توانایی که در قسمت های قبلی کمک کرده بودند.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: علاوه بر این دوستان ما در شبکه دو سریال طنز خوبی را با نام «کامیون» طراحی کرده اند که با یک گروه خیلی قوی کار پیش رفت. استاد هاشمی در آن حضور دارد و مسائل چند دانشجو مطرح می شود . همچنین شبکه سه سیما سریال «دوپینگ» را در نظر گرفته است و برای اولین بار سریالی را خواهیم داشت که جلوه های ویژه بسیاری دارد و یک تیم خوب که کارهای سینمایی بسیاری داشتند. پخش سریال «میانبر» نیز در ایام نوروز در شبکه پنج ادامه پیدا می کند.

۱۳۰ فیلم سینمایی برای مردم در نظر گرفته ایم

میرباقری درباره فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی گفت:۱۳۰ فیلم سینمایی برای مردم در نظر گرفته ایم، ۳۰ فیلم ایرانی ما از جدیدترین فیلم‌های سال‌های اخیر است و ۱۰۰ فیلم خارجی نیز برای سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ است.واحد دوبلاژ و هنرمندان برجسته ما که جزو مجرب‌ترین های ما هستند، در یک محیط بسته و محدود صد‌ها ساعت حضورپیدا می‌کنند و کار را انجام می دهند علی رغم فشار‌هایی که وجود داشت و شرایط بهداشتی، کارها انجام شده است.

وی عنوان کرد:علاوه بر پزشکان و پرستاران عوامل سریال ها در ماه‌های آخر در خط مقدم مبازره با کرونا هستند و علیرغم تمامی مخاطراتی که وجود داشت،آنها هم می‌توانستند بگویند که مردم سریال «پایتخت» و بقیه کارها را نبینند اما این دوستان تا آخرین لحظات با رعایت مسائل بهداشتی کارها را تقدیم مردم می کنند.

معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: رسانه ملی از زمان انتشار خبر شیوع کرونا به خوبی برنامه های آموزشی مختلفی را برای مردم تدارک و پخش کرده است.

«عصر جدید» پربیننده‌ترین برنامه سال ۹۸ بود


وی درباره مسابقه های جذاب سیما گفت:تقریبا می‌توان گفت یکی از عرصه‌هایی که در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران مراحل تکاملی خوبی را طی کرده بحث مسابقه است چرا که هم نیاز مردم را برطرف می کند و هم ساختاری جذاب و پرکشش دارد که در اوج و قله آنها برنامه «عصر جدید» مسابقه استعداد یابی است که در طراز برنامه‌های استعداد یابی های جهانی عرضه می شود و جذابیت خاصی دارد و در سال ۹۸ هم از پربیننده‌ترین برنامه‌های ما بوده است.

وی افزود:در کنار این که همه شبکه های ما مسابقه هایی را اجرا می کنند،پخش مسابقه «ایران» هم در شبکه یک به تازگی شروع شده است و نظرسنجی ها نشان می دهد که با استقبال خوبی مواجه شده است. مسابقه «پنج ستاره» نیز در ایام نوروز پخش می‌شود.

۲۵ مسابقه برای مردم طراحی کرده ایم

وی با بیان اینکه مسابقه «دستپخت» را علاوه بر پخت غذاهای متناسب با نوروز خواهیم داشت، گفت:در شبکه نسیم هم برای کودکان مسابقه «کودک شو» را درنظر گرفته ایم همچنین مسابقه «هوش برتر» و حدود ۲۵ مسابقه در طول نوروز برای مردم طراحی کرده ایم.در کنار آنها برنامه ترکیبی که مورد توجه مردم است وبرنامه «دورهمی» که جایگاه ویژه خود را دارد را هم خواهیم داشت، همچنین برنامه «فرمول یک» را در نوروز ادامه خواهیم داد، «ویتامین خ»،«نسیم آوا» « محرمانه» « جمع ایرانی» و «بچه محل» که به تازگی ضبط ان آغاز شده است، ادامه پیدا می کند.

میرباقری درخصوص کارهای پویانمایی و انیمیشن گفت: مطالبات مردم علاوه بر فیلم ، سریال، فیلم سینمایی،مستند و انیمیشن است، ما نوزده فیلم انیمیشن انتخاب کرده ایم. ۱۷ سریال هم برای مردم در نظر گرفته شده که خوشبختانه مرکز صبا در روزهای اوج خود به سر می برد و «شکرستان ۵» را با حضور آقای شهاب حسینی خواهیم داشت.

وی افزود:با توجه به اینکه اجتماعات ما به صفر رسیده است ما از طریق ارتباط رسانه، تصاویری از کربلا،نجف، سامرا ،مشهد،قم ،شیراز را فراهم کرده ایم که مردم زیارت از راه دور را داشته باشند و در کنار آن با مداحان و سخنرانان برجسته برنامه خواهیم داشت.

میرباقری درباره مستند گفت:نوروز، بهارِ مستند است و عالی ترین مستندها در نوروز عرضه می شود ، هر استان جذابیت های خارق العاده دارد و یکی از مستند ها حیات وحش است که همچنان مورد توجه قرار می گیرد.همچنین سنت هایی که در عروسی داریم،مستند منطقه جذاب و بکر را در نظر گرفته ایم. تصمیم ما این است که صددرصد هموطنان در خانه بمانند تا خیلی زود این ویروس را شکست بدهیم. مردم عزیز و هم وطنم بدانند که هزاران نفر از فرزندان آنها در رسانه ملی شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا حال مردم ایران خیلی زود بهتر از اینها شود و خیلی زود این ویروس را شکست بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها