سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، نیروهای یمنی با موشک‌های «فاطر 1» جنگنده‌های ائتلاف سعودی در آسمان استان «الجوف» را فراری داده و اجازه هیچ عملیاتی به آنها نداده‌‌‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۲۰۸۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) از فراری دادن جنگنده‌های ائتلاف سعودی در آسمان استان «الجوف» در شمال غرب یمن وهم مرز با عربستان سعودی خبر داد.

وی گفت: پدافند هوایی یمن ظهر امروز موفق شد در مقابل تشکیلات جنگی متشکل از تعدادی جنگنده اف ۱۵ در آسمان الجوف بایستد و قبل از انجام اقدامات خصمانه، آنها را فراری دهد. این مقابله با تعدادی موشک فاطر -۱ انجام شد.

پدافند هوایی یمن دو روز پیش نیز با جنگنده‌های اف ۱۵ و اف ۱۶ ائتلاف سعودی در استان الجوف مقابله و آنها را مجبور به ترک حریم هوایی این استان کرد.

«مهدی المشاط» فرماندهی نیروهای مسلح یمن در ۲۳ فوریه گذشته از چند سامانه پدافند هوایی «ثاقب ۱»، «ثاقب ۲» و فاطر ۱ رونمایی کرد.

ائتلاف سعودی امروز چهار حمله به شهرهای «خب» و «الشعف» در استان الجوف داشت. همچنین طی بیست و چهار ساعت اخیر هجده حمله به «صراوح» در استان «مأرب» داشته که در برخی از آنها از بمب خوشه‌ای استفاده کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها