دور جدید بازداشت‌ها در عربستان؛

۲۹۸ مقام عالی رتبه سعودی دستگیر شدند

موج جدید بازداشت‌ ها در عربستان با دستگیری ۲۹۸ نفر دیگر از مقام‌ های ارشد این کشور وارد مرحله‌ای جدید شد.
کد خبر: ۱۲۶۲۰۲۲

به گزارش جام جم آنلاین از میزان؛ دور جدید دستگیری‌ ها در عربستان با بازداشت ۲۹۸ نفر دیگر با ادعای تحقیقات در مورد فساد در روز گذشته شکل گرفت.

به گزارش رویترز، دولت عربستان سعودی از دستگیری صد‌ها نفر از مقام‌های دولتی این کشور شامل افسران نظامی و امنیتی به اتهام ارتشاء و سوء استفاده از مناصب عمومی خبر داده و اعلام کرد بازپرسان اتهام‌هایی را به آن‌ها وارد می‌کنند.

«نزهه»، کمیته نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی می گوید «۲۹۸ نفر به جرایمی مانند رشوه، اختلاس و سوء استفاده از قدرت به ارزش مالی ۳۷۹ میلیون ریال (۱۰۱ میلیون دلار) دستگیر شدند.»

از جمله افراد دستگیر شده می‌توان به ۸ افسر وزارت دفاع که به ارتشاء و پولشویی در رابطه با قرارداد‌های دولتی در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ متهم هستند، اشاره کرد.

۲۹ نفر از مقام‌های وزارت کشور عربستان در استان «الشرقیه» از جمله سه سرهنگ، یک سرلشکر و یک سرتیپ در میان بازداشت شدگان قرار دارند.

نزهه همچنین اعلام کرد: «۲ قاضی در میان بازداشتی‌ها هستند که به ارتشاء و ۹ نفر هم به فساد در دانشگاه المعرفه متهم شده اند. پرونده مذکور مربوط به وارد شدن خسارات سنگین به یکی از ساختمان‌های دانشگاه و کشته و زخمی شدن شماری از افراد است.»

این کمیته نامی از بازداشت شدگان و توضیحی از جزئیات دیگر پرونده نداده است.

دیوان پادشاهی عربستان سال گذشته و ۱۵ ماه پس از بازداشت ده‌ها نفر از نخبگان اقتصادی و سیاسی این کشور در هتل «ریتز کارلتون»، در ریاض، پایتخت عربستان با اتهام فساد اقتصادی، از پایان یافتن کار کمپین ضد فساد خبر داد، اما اندکی بعد مقام‌ های سعودی اعلام کردند که قضیه فساد کارکنان دولتی را پیگیری خواهند کرد.

موج جدید بازداشت‌ها در عربستان از ماه گذشته آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها